Tekort aan batterijen, Audi bouwt minder e-trons

Audi hoopt dit jaar in de fabriek in Vorst bij Brussel rond de 45.200 exemplaren van de elektrisch e-tron te bouwen. Dat zou dan ruim 10.000 minder zijn dan de oorspronkelijk geplande 55.800 stuks.

Run op elektrische auto’s in december

Door de problemen is de levertijd voor een Audi e-tron inmiddels ook opgelopen naar zes tot zeven maanden. De komst van de e-tron Sportback is inmiddels helemaal verschoven naar volgend jaar.

Audi moet de productie van haar eerste vol-elektrische model afremmen omdat er niet voldoende batterij-pakketten geleverd worden. Die zijn afkomstig van het Zuid-Koreaanse LG Chem dat ook aan een reeks andere autofabrikanten levert en die tegen elkaar uit lijkt te willen spelen. ‘’We hebben heel veel problemen met LG Chem,’’ heeft een woordvoerder van Audi Belgium bevestigd. Daarnaast ondervindt Audi echter ook kinderziektes bij de elektrische motoren die uit haar eigen megafabriek in het Hongaarse Györ komen. Door al die vertragingen draaien de ploegen in de Belgische autofabriek momenteel maar zes uur en niet de gebruikelijke acht uur.

Tekort aan batterijen, Audi bouwt minder e-trons - Automobielmanagement.nl

Tekort aan batterijen, Audi bouwt minder e-trons

Audi hoopt dit jaar in de fabriek in Vorst bij Brussel rond de 45.200 exemplaren van de elektrisch e-tron te bouwen. Dat zou dan ruim 10.000 minder zijn dan de oorspronkelijk geplande 55.800 stuks.

Run op elektrische auto’s in december

Door de problemen is de levertijd voor een Audi e-tron inmiddels ook opgelopen naar zes tot zeven maanden. De komst van de e-tron Sportback is inmiddels helemaal verschoven naar volgend jaar.

Audi moet de productie van haar eerste vol-elektrische model afremmen omdat er niet voldoende batterij-pakketten geleverd worden. Die zijn afkomstig van het Zuid-Koreaanse LG Chem dat ook aan een reeks andere autofabrikanten levert en die tegen elkaar uit lijkt te willen spelen. ‘’We hebben heel veel problemen met LG Chem,’’ heeft een woordvoerder van Audi Belgium bevestigd. Daarnaast ondervindt Audi echter ook kinderziektes bij de elektrische motoren die uit haar eigen megafabriek in het Hongaarse Györ komen. Door al die vertragingen draaien de ploegen in de Belgische autofabriek momenteel maar zes uur en niet de gebruikelijke acht uur.