Vanaf 2010 racen met hybrides in DTM

Om meer autofabrikanten naar de Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) te lokken, willen de organisatoren de spelregels gaan aanpassen. Wat te denken van hybride elementen?

Sinds Opel in 2006 uitstapte zijn het alleen nog Audi (A4) en Mercedes-Benz (C-klasse) die in competitie zijn. Hans Werner Aufrecht, de directeur van de DTM-marketingtak ITR (Internationale Tourenwagen-Rennen) in Wiesbaden wil een nieuw reglement invoeren waarover na het lopende raceseizoen zou moeten worden beslist. Een van de voorstellen is de kosten voor de teams met zo’n dertig procent te verminderen tot twintig miljoen euro per seizoen. Daarnaast zouden vanwege het milieu de voertuigen vanaf 2010 moeten worden voorzien van hybride-elementen om een deel van de gebruikte energie terug te winnen. Bovendien zou er voorlopig minstens één wedstrijd buiten Europa moeten worden gehouden, bijvoorbeeld in China, India of in de VS.

Naar verluidt, zouden fabrikanten als Lexus, Kia en Peugeot al interesse voor de DTM hebben getoond. Er wordt zelfs rekening mee gehouden dat Opel, met de nieuwe Insignia, opnieuw zou kunnen instappen. DTM is wereldwijd gezien momenteel de meest succesvolle toerwagenraceklasse. De wedstrijden trekken gemiddeld tachtigduizend toeschouwers en worden in 52 landen live op tv uitgezonden

 

 

 

Reacties

Wèl ja en dan met de kwalifikatie zetten we een caravan achter de trekhaak. Kom op het moet wel autosport blijven.

Geplaatst door: Rob Nieman op

Helemaal mee eens, autoSPORT moet wel sport blijven.

Geplaatst door: Edo Snaar op

Fraai…

Straks worden er ook nog verplichtingen gesteld dat er met standaard schokdempers en lopende band auto´s geraced moet gaan worden…

Autosport zoals vroeger, onbegrensd de limieten opzoeken, dat zouden ze weer moeten doen!

Geplaatst door: Bart op
Vanaf 2010 racen met hybrides in DTM - Automobielmanagement.nl

Vanaf 2010 racen met hybrides in DTM

Om meer autofabrikanten naar de Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) te lokken, willen de organisatoren de spelregels gaan aanpassen. Wat te denken van hybride elementen?

Sinds Opel in 2006 uitstapte zijn het alleen nog Audi (A4) en Mercedes-Benz (C-klasse) die in competitie zijn. Hans Werner Aufrecht, de directeur van de DTM-marketingtak ITR (Internationale Tourenwagen-Rennen) in Wiesbaden wil een nieuw reglement invoeren waarover na het lopende raceseizoen zou moeten worden beslist. Een van de voorstellen is de kosten voor de teams met zo’n dertig procent te verminderen tot twintig miljoen euro per seizoen. Daarnaast zouden vanwege het milieu de voertuigen vanaf 2010 moeten worden voorzien van hybride-elementen om een deel van de gebruikte energie terug te winnen. Bovendien zou er voorlopig minstens één wedstrijd buiten Europa moeten worden gehouden, bijvoorbeeld in China, India of in de VS.

Naar verluidt, zouden fabrikanten als Lexus, Kia en Peugeot al interesse voor de DTM hebben getoond. Er wordt zelfs rekening mee gehouden dat Opel, met de nieuwe Insignia, opnieuw zou kunnen instappen. DTM is wereldwijd gezien momenteel de meest succesvolle toerwagenraceklasse. De wedstrijden trekken gemiddeld tachtigduizend toeschouwers en worden in 52 landen live op tv uitgezonden

 

 

 

Reacties

Wèl ja en dan met de kwalifikatie zetten we een caravan achter de trekhaak. Kom op het moet wel autosport blijven.

Geplaatst door: Rob Nieman op

Helemaal mee eens, autoSPORT moet wel sport blijven.

Geplaatst door: Edo Snaar op

Fraai…

Straks worden er ook nog verplichtingen gesteld dat er met standaard schokdempers en lopende band auto´s geraced moet gaan worden…

Autosport zoals vroeger, onbegrensd de limieten opzoeken, dat zouden ze weer moeten doen!

Geplaatst door: Bart op