BMW besluit de X7 niet verder te ontwikkelen gezien de verslechterde marktsituatie

BMW heeft de X7 geschrapt. Norbert Reithofer, de voorzitter van de raad van bestuur van BMW, zei in een telefoonconferentie dat BMW deze beslissing een week eerder had genomen vanwege de verslechterde marktsituatie wereldwijd en de winstwaarschuwing die het bedrijf heeft afgegeven.

Uiteraard speelt ook de zwakke dollar een rol van betekenis omdat Amerika een grote markt is voor zo’n grote suv. De X7 zou het X-gamma aanvullen dat nu bestaat uit de X5, de kleinere X3 en de coupé-achtige X6. Voor 2009 staat de X1, een kleine crossover, gepland.

Vrijdag 1 augustus berichtte AM al dat BMW zijn winstprognose naar beneden heeft bijgesteld. Reithofer zei wel dat de BMW Group in het eerste halfjaar van 2008 kans heeft gezien de sterk gestegen grondstofprijzen en hogere belastingen te compenseren. "Bovendien zijn de exploitatiekosten verlaagd. Daaronder vallen onder meer de proportionele productiekosten, vaste kosten en afschrijvingen. Ook is de kwaliteit van de auto’s verder verbeterd en zijn dientengevolge de kosten voor garanties gedaald. Vast staat, dat de BMW Group een krachtig bedrijf blijft. "

 

BMW besluit de X7 niet verder te ontwikkelen gezien de verslechterde marktsituatie - Automobielmanagement.nl

BMW besluit de X7 niet verder te ontwikkelen gezien de verslechterde marktsituatie

BMW heeft de X7 geschrapt. Norbert Reithofer, de voorzitter van de raad van bestuur van BMW, zei in een telefoonconferentie dat BMW deze beslissing een week eerder had genomen vanwege de verslechterde marktsituatie wereldwijd en de winstwaarschuwing die het bedrijf heeft afgegeven.

Uiteraard speelt ook de zwakke dollar een rol van betekenis omdat Amerika een grote markt is voor zo’n grote suv. De X7 zou het X-gamma aanvullen dat nu bestaat uit de X5, de kleinere X3 en de coupé-achtige X6. Voor 2009 staat de X1, een kleine crossover, gepland.

Vrijdag 1 augustus berichtte AM al dat BMW zijn winstprognose naar beneden heeft bijgesteld. Reithofer zei wel dat de BMW Group in het eerste halfjaar van 2008 kans heeft gezien de sterk gestegen grondstofprijzen en hogere belastingen te compenseren. "Bovendien zijn de exploitatiekosten verlaagd. Daaronder vallen onder meer de proportionele productiekosten, vaste kosten en afschrijvingen. Ook is de kwaliteit van de auto’s verder verbeterd en zijn dientengevolge de kosten voor garanties gedaald. Vast staat, dat de BMW Group een krachtig bedrijf blijft. "