Italianen willen Aston Martin verder inlijven

De grootste aandeelhouder van Aston Martin, het Italiaanse investeerdershuis InvestIndustrial, wil haar belang opvoeren van 31 naar 34 procent. Dat betekent echter tegelijk dat het bedrijf op grond van de beursregels ook een bod uit moet brengen op de overige uitstaande aandelen.

Italianen willen Aston Martin verder inlijven

Als dat slaagt dan zou Aston Martin al na minder dan een jaar weer van de beurs verdwijnen. Aston Martin ging in oktober vorig jaar naar de beurs in Londen maar dat is geen onverdeeld succes gebleken. Vrijdag stond de koers op 9,63 Pond, bijna een kwart lager dan de introductieprijs. InvestIndustrial is nu bereid de andere aandeelhouders nu tien pond voor hun stukken te betalen. Aston Martin zet slechte cijfers neer omdat het net als andere autobedrijven fors moet investeren in elektrische auto’s. Bovendien hoopt het de beperkte modellenreeks volgend jaar uit te breiden met een eerste SUV. Als Brits bedrijf heeft het sportwagenmerk echter ook te lijden onder de kopersstaking vanwege Brexit. De Italiaanse investeerders zijn overigens ook eigenaar van het eveneens Britse Morgan.

Italianen willen Aston Martin verder inlijven - Automobielmanagement.nl

Italianen willen Aston Martin verder inlijven

De grootste aandeelhouder van Aston Martin, het Italiaanse investeerdershuis InvestIndustrial, wil haar belang opvoeren van 31 naar 34 procent. Dat betekent echter tegelijk dat het bedrijf op grond van de beursregels ook een bod uit moet brengen op de overige uitstaande aandelen.

Italianen willen Aston Martin verder inlijven

Als dat slaagt dan zou Aston Martin al na minder dan een jaar weer van de beurs verdwijnen. Aston Martin ging in oktober vorig jaar naar de beurs in Londen maar dat is geen onverdeeld succes gebleken. Vrijdag stond de koers op 9,63 Pond, bijna een kwart lager dan de introductieprijs. InvestIndustrial is nu bereid de andere aandeelhouders nu tien pond voor hun stukken te betalen. Aston Martin zet slechte cijfers neer omdat het net als andere autobedrijven fors moet investeren in elektrische auto’s. Bovendien hoopt het de beperkte modellenreeks volgend jaar uit te breiden met een eerste SUV. Als Brits bedrijf heeft het sportwagenmerk echter ook te lijden onder de kopersstaking vanwege Brexit. De Italiaanse investeerders zijn overigens ook eigenaar van het eveneens Britse Morgan.