Dealer weet zich geen raad met vrouwelijke klant

Bijna 17,5 miljoen pond, dat is de omzet die Britse autobedrijven wekelijks mislopen doordat ze vrouwelijke klanten verkeerd tegemoet treden.

Tot die conclusie komt Kiss the Fish, een bureau dat verkoop- en managementtrainingen geeft, op basis van interviews met honderd vrouwelijke automobilisten.

Het bureau stelt dat vrouwen een vijf keer zo hoge kans hebben op slechte service in de showroom of werkplaats dan mannen. En dat is niet zo slim van de branche, aangezien er in het Verenigd Koninkrijk meer dan veertien miljoen vrouwelijke automobilisten zijn. Ze hebben invloed op ruim zestig procent van de aankoopbeslissing van een auto. Sommige van de honderd geïnterviewde vrouwen zeggen dat ze meer aandacht krijgen bij het kopen van nieuwe schoenen dan bij het kopen van een nieuwe auto. Anderen voelden zich genegeerd doordat de verkoper geregeld wegliep voor overleg met collega’s of de baas.

De bevindingen van Kiss the Fish worden bevestigd door dr. Iain MacRury van de University of East London, die de verkoopmethodes voor mannen en vrouwen onder de loep heeft genomen. In een reactie zegt hij dat de autowereld zich in het algemeen richt op de behoefte van mannen en daardoor grote zakelijke kansen mist.

Reacties

Waarom John? Er staat echt niets spannends op deze site. Een hoop (inmiddels verouderde) informatie die consumenten zelf ook al via internet op gemakkelijkere manieren kunnen vinden. Contact maken, daar gaat het om. En over het algemeen zijn vrouwen daar inderdaad beter in…

Geplaatst door: Harold op
Dealer weet zich geen raad met vrouwelijke klant - Automobielmanagement.nl

Dealer weet zich geen raad met vrouwelijke klant

Bijna 17,5 miljoen pond, dat is de omzet die Britse autobedrijven wekelijks mislopen doordat ze vrouwelijke klanten verkeerd tegemoet treden.

Tot die conclusie komt Kiss the Fish, een bureau dat verkoop- en managementtrainingen geeft, op basis van interviews met honderd vrouwelijke automobilisten.

Het bureau stelt dat vrouwen een vijf keer zo hoge kans hebben op slechte service in de showroom of werkplaats dan mannen. En dat is niet zo slim van de branche, aangezien er in het Verenigd Koninkrijk meer dan veertien miljoen vrouwelijke automobilisten zijn. Ze hebben invloed op ruim zestig procent van de aankoopbeslissing van een auto. Sommige van de honderd geïnterviewde vrouwen zeggen dat ze meer aandacht krijgen bij het kopen van nieuwe schoenen dan bij het kopen van een nieuwe auto. Anderen voelden zich genegeerd doordat de verkoper geregeld wegliep voor overleg met collega’s of de baas.

De bevindingen van Kiss the Fish worden bevestigd door dr. Iain MacRury van de University of East London, die de verkoopmethodes voor mannen en vrouwen onder de loep heeft genomen. In een reactie zegt hij dat de autowereld zich in het algemeen richt op de behoefte van mannen en daardoor grote zakelijke kansen mist.

Reacties

Waarom John? Er staat echt niets spannends op deze site. Een hoop (inmiddels verouderde) informatie die consumenten zelf ook al via internet op gemakkelijkere manieren kunnen vinden. Contact maken, daar gaat het om. En over het algemeen zijn vrouwen daar inderdaad beter in…

Geplaatst door: Harold op