Ford, GM en Chrysler hebben de plannen al klaar

Om maar in aanmerking te komen voor de miljarden overheidssteun, hebben de Amerikaanse autofabrikanten nu al hun businessplannen bij het Congres ingeleverd. Ford gaat breakeven draaien in 2011 en gaat de ontwikkeling van de elektrische auto versnellen.

Ford wil negen miljard dollar hebben als overbruggingskrediet, maar hoopt dat het zijn zaken kan regelen zonder daarvan gebruik te maken. Ondanks de slechte economische vooruitzichten verwacht Ford gedurende 2009 niet in liquiditeitsproblemen te komen. Ford gaat de Noord-Amerikaanse organisatie ‘agressief herstructureren’ en gaat een breed aanbod van kleinere, zuinigere auto’s ontwikkelen waaronder hybride auto’s, inclusief plug-in hybrides en volledig elektrische auto’s.
GM spiegelt het Congres de 2012-toekomst voor: minder merken en types, duizenden minder dealers en medewerkers  maar ook veel minder schulden. GM gaat zich focussen op zijn core brands Chevrolet, Buick, GMC en Cadillac. GM zal Saab verkopen, Pontiac inkrimpen tot een nichemerk en overweegt Saturn te verkopen, aldus president Fritz Henderson. Hij spreekt niet over Opel.
In de VS moet het aantal GM-dealers van 6,5 duizend naar 4,7 duizend. De grootste van de Amerikanen heeft aan het einde van de maand vier miljard dollar nodig te hebben omdat het bedrijf zichzelf nu niet aan de gang kan houden. Hij zei niet wat er zou gebeuren als die hulp niet meteen komt.
Chrysler heeft zeven miljard dollar nodig als een overbruggingslening. Dat bedrag zou de autofabrikant in staat moeten stellen te overleven tot de marktcondities weer verbeteren. Het bedrijf zegt in 2009 alweer een operationele winst te kunnen maken.  

 

Zie ook: Amerikaanse autofabrikanten krijgen nog geen steun

 

Ford, GM en Chrysler hebben de plannen al klaar - Automobielmanagement.nl

Ford, GM en Chrysler hebben de plannen al klaar

Om maar in aanmerking te komen voor de miljarden overheidssteun, hebben de Amerikaanse autofabrikanten nu al hun businessplannen bij het Congres ingeleverd. Ford gaat breakeven draaien in 2011 en gaat de ontwikkeling van de elektrische auto versnellen.

Ford wil negen miljard dollar hebben als overbruggingskrediet, maar hoopt dat het zijn zaken kan regelen zonder daarvan gebruik te maken. Ondanks de slechte economische vooruitzichten verwacht Ford gedurende 2009 niet in liquiditeitsproblemen te komen. Ford gaat de Noord-Amerikaanse organisatie ‘agressief herstructureren’ en gaat een breed aanbod van kleinere, zuinigere auto’s ontwikkelen waaronder hybride auto’s, inclusief plug-in hybrides en volledig elektrische auto’s.
GM spiegelt het Congres de 2012-toekomst voor: minder merken en types, duizenden minder dealers en medewerkers  maar ook veel minder schulden. GM gaat zich focussen op zijn core brands Chevrolet, Buick, GMC en Cadillac. GM zal Saab verkopen, Pontiac inkrimpen tot een nichemerk en overweegt Saturn te verkopen, aldus president Fritz Henderson. Hij spreekt niet over Opel.
In de VS moet het aantal GM-dealers van 6,5 duizend naar 4,7 duizend. De grootste van de Amerikanen heeft aan het einde van de maand vier miljard dollar nodig te hebben omdat het bedrijf zichzelf nu niet aan de gang kan houden. Hij zei niet wat er zou gebeuren als die hulp niet meteen komt.
Chrysler heeft zeven miljard dollar nodig als een overbruggingslening. Dat bedrag zou de autofabrikant in staat moeten stellen te overleven tot de marktcondities weer verbeteren. Het bedrijf zegt in 2009 alweer een operationele winst te kunnen maken.  

 

Zie ook: Amerikaanse autofabrikanten krijgen nog geen steun