Fiat wil zijn eigen variant op het thema Logan

Fiat denkt er zwaar over een eigen goedkope auto op de markt te brengen. Om het onderscheid te bewaren, zouden de Italianen de Fiat-versie volgens het Logan-concept op de markt kunnen brengen als Zastava, de Servische autofabrikant waarin Fiat in september een meerderheidsbelang nam.

De goedkope Fiat zou al in 2010 in Oost-Europa op de markt gebracht moeten worden. Dat heeft directeur marketing Luca de Meo (foto) laten doorschemeren op de autotentoonstelling van Bologna. Of de ‘Italiaans-Servische Logan’ vervolgens ook naar West-Europa komt laat hij in het midden. Maar de ervaring met de Renault-dochter Dacia heeft geleerd dat voor dergelijke goedkope modellen overal wel een markt te vinden is.

Fiat wil zijn eigen variant op het thema Logan - Automobielmanagement.nl

Fiat wil zijn eigen variant op het thema Logan

Fiat denkt er zwaar over een eigen goedkope auto op de markt te brengen. Om het onderscheid te bewaren, zouden de Italianen de Fiat-versie volgens het Logan-concept op de markt kunnen brengen als Zastava, de Servische autofabrikant waarin Fiat in september een meerderheidsbelang nam.

De goedkope Fiat zou al in 2010 in Oost-Europa op de markt gebracht moeten worden. Dat heeft directeur marketing Luca de Meo (foto) laten doorschemeren op de autotentoonstelling van Bologna. Of de ‘Italiaans-Servische Logan’ vervolgens ook naar West-Europa komt laat hij in het midden. Maar de ervaring met de Renault-dochter Dacia heeft geleerd dat voor dergelijke goedkope modellen overal wel een markt te vinden is.