Subaru moet tienduizenden auto’s terugroepen

Subaru moet wereldwijd tienduizenden auto’s terugroepen naar de garage omdat die door een probleem met de benzinepomp plotseling stil kunnen vallen. Alleen al in de Verenigde Staten en Canada gaat het om meer dan 200.000 auto’s.

Ook Subaru draait verwachtingen omlaag

De ‘recall’ betreft de Impreza, Outback, Legacy en Ascent modellen die zijn gebouwd tussen juni 2018 en februari vorig jaar. Volgens Subaru begint de motor vlak voor het uitvallen ‘vreemde geluiden’ te maken of te schudden zodat berijders gewaarschuwd kunnen zijn. De dealers zullen de gebrekkige benzinepomp zonder kosten voor de eigenaar vervangen, heeft Subaru meegedeeld. Het Japanse merk hoopt daar in juni mee te kunnen beginnen maar dat hangt in veel landen af van de situatie rond het coronavirus.

Subaru voegt er in de mededeling aan de Amerikaanse verkeersveiligheidsdienst NHTSA, zoals vaak gebruikelijk, aan toe dat er bij haar geen ongevallen bekend zijn die door het geconstateerde probleem veroorzaakt kunnen zijn. Subaru moest eerder dit jaar in de VS ook al een half miljoen auto’s terugroepen wegens problemen met de airbag.

Subaru moet tienduizenden auto’s terugroepen - Automobielmanagement.nl

Subaru moet tienduizenden auto’s terugroepen

Subaru moet wereldwijd tienduizenden auto’s terugroepen naar de garage omdat die door een probleem met de benzinepomp plotseling stil kunnen vallen. Alleen al in de Verenigde Staten en Canada gaat het om meer dan 200.000 auto’s.

Ook Subaru draait verwachtingen omlaag

De ‘recall’ betreft de Impreza, Outback, Legacy en Ascent modellen die zijn gebouwd tussen juni 2018 en februari vorig jaar. Volgens Subaru begint de motor vlak voor het uitvallen ‘vreemde geluiden’ te maken of te schudden zodat berijders gewaarschuwd kunnen zijn. De dealers zullen de gebrekkige benzinepomp zonder kosten voor de eigenaar vervangen, heeft Subaru meegedeeld. Het Japanse merk hoopt daar in juni mee te kunnen beginnen maar dat hangt in veel landen af van de situatie rond het coronavirus.

Subaru voegt er in de mededeling aan de Amerikaanse verkeersveiligheidsdienst NHTSA, zoals vaak gebruikelijk, aan toe dat er bij haar geen ongevallen bekend zijn die door het geconstateerde probleem veroorzaakt kunnen zijn. Subaru moest eerder dit jaar in de VS ook al een half miljoen auto’s terugroepen wegens problemen met de airbag.