Dood testrijder Porsche menselijke fout

Onderzoekers hebben geconstateerd dat het ongeluk met dodelijke afloop van een Porsche-testrijder een menselijke fout van de testrijder moet zijn geweest.

De officier van justitie in Darmstadt hebben te hoge snelheden of technische gebreken uitgesloten als mogelijke oorzaken. De testrijder van een 911-prototype overleed als gevolg van ernstig lichamelijk letsel nadat hij de controle verloor over een 911 cabriolet en in de vangrail terechtkwam. De auto zou volgens het onderzoek maar 110-120 kilometer per uur gereden hebben op een weg waar geen snelheidslimiet van kracht is. Volgens Porsche was de overleden Porsche-man een van zijn meest ervaren testrijders. 

 

 

Reacties

Hoezo menselijke fout ! Als de vangrail aan de onderkant dicht was geweest wat zeker voor motorrijders voordelen heeft was de overlevings kans groter geweest, De combinatie van hoge snelheid, laag chassis en hoge vangrail lijkt mij eerder de oorzaak.

Geplaatst door: Jacques van Hest op

Duitse Grundlichheit….

Geplaatst door: JP op
Dood testrijder Porsche menselijke fout - Automobielmanagement.nl

Dood testrijder Porsche menselijke fout

Onderzoekers hebben geconstateerd dat het ongeluk met dodelijke afloop van een Porsche-testrijder een menselijke fout van de testrijder moet zijn geweest.

De officier van justitie in Darmstadt hebben te hoge snelheden of technische gebreken uitgesloten als mogelijke oorzaken. De testrijder van een 911-prototype overleed als gevolg van ernstig lichamelijk letsel nadat hij de controle verloor over een 911 cabriolet en in de vangrail terechtkwam. De auto zou volgens het onderzoek maar 110-120 kilometer per uur gereden hebben op een weg waar geen snelheidslimiet van kracht is. Volgens Porsche was de overleden Porsche-man een van zijn meest ervaren testrijders. 

 

 

Reacties

Hoezo menselijke fout ! Als de vangrail aan de onderkant dicht was geweest wat zeker voor motorrijders voordelen heeft was de overlevings kans groter geweest, De combinatie van hoge snelheid, laag chassis en hoge vangrail lijkt mij eerder de oorzaak.

Geplaatst door: Jacques van Hest op

Duitse Grundlichheit….

Geplaatst door: JP op