Duitse motoren scoren bij verkiezing

De internationale verkiezing van de Motor van het Jaar is een bewijs geworden van Duitse suprematie op dit gebied. Liefst 11 van de twaalf te verdelen prijzen gingen naar producten met het label ‘made in Germany’

De prijzen werden gisteren uitgereikt op de Engine Expo in Stuttgart. Een jury van  vakjournalisten uit 32 landen beoordeelde de kandidaten.

Zij kenden de titel ‘beste nieuwe aandrijfsysteem 2009′ toe aan de 3,8-Liter-Sechszylinder-Boxer uit de  Porsche 997. Twee prijzen waren er voor AMG en drie voor de 1.4 TSI-reeks van Volkswagen. Op één in zijn categorie kwam ook de 1-liter Toyota-motor (Yaris, Aygo, Peugeot 107, Citroën C1, Subaru Justy). BMW en PSA scoorden met hun gezamenlijk ontwikkelde 1,6 turbo, Volkswagen met zijn 2.0 TFSI.  In de klasse tot 2,5-liter werd de enige diesel winnaar: de Mercedes 2,1-liter-biturbo. Onderscheiden werden verder de drieliter zescilinder biturbo en de V8 van BMW.

Duitse motoren scoren bij verkiezing - Automobielmanagement.nl

Duitse motoren scoren bij verkiezing

De internationale verkiezing van de Motor van het Jaar is een bewijs geworden van Duitse suprematie op dit gebied. Liefst 11 van de twaalf te verdelen prijzen gingen naar producten met het label ‘made in Germany’

De prijzen werden gisteren uitgereikt op de Engine Expo in Stuttgart. Een jury van  vakjournalisten uit 32 landen beoordeelde de kandidaten.

Zij kenden de titel ‘beste nieuwe aandrijfsysteem 2009′ toe aan de 3,8-Liter-Sechszylinder-Boxer uit de  Porsche 997. Twee prijzen waren er voor AMG en drie voor de 1.4 TSI-reeks van Volkswagen. Op één in zijn categorie kwam ook de 1-liter Toyota-motor (Yaris, Aygo, Peugeot 107, Citroën C1, Subaru Justy). BMW en PSA scoorden met hun gezamenlijk ontwikkelde 1,6 turbo, Volkswagen met zijn 2.0 TFSI.  In de klasse tot 2,5-liter werd de enige diesel winnaar: de Mercedes 2,1-liter-biturbo. Onderscheiden werden verder de drieliter zescilinder biturbo en de V8 van BMW.