Uit je dak op het dak tijdens proefrit? [filmpje]

Bij een nieuw te bouwen autowarenhuis in Istanbul hoeft u tijdens een proefrit niet meer door de drukke straten rondom de showroom te ploegen. De klanten kunnen gewoon met de auto een rondje rijden op het dak.

Turkije merkt vanwege de gestaag groeiende bevolking en de nabijheid van Azië niet veel van de economische crisis. In Istanbul is op dit moment een 216.000 vierkante meter groot complex in aanbouw, dat zal gaan dienen als warenhuis voor auto’s.

In het gebouw, dat de opmerkelijke naam Autopia Europia zal gaan dragen, is plaats voor 200 individuele showrooms, 48 werkplaatsen, 42 verzekeringsmaatschappijen en 24 bankfilialen. Met deze aantallen mag de eigenaar van het pand, als alles doorgaat, zich de grootste autodealer ter wereld noemen.

Als klant kun je kiezen uit tientallen verschillende automerken en uit duizenden verschillende modellen. Om het de klant zo makkelijk mogelijk te maken is nagenoeg iedere afzonderlijke locatie in het complex bereikbaar met… de auto. Om het geheel compleet te maken zal op het dak van het gebouw een heus testcircuit worden aangelegd waarop je de auto die je zou willen kopen kan testen. De verwachting is dat per jaar 6 miljoen mensen het bedrijf zullen bezoeken. En daar zitten vast ook toeristen en autofans tussen.

Autopia Animation final from GADarchitecture on Vimeo.

Uit je dak op het dak tijdens proefrit? [filmpje] - Automobielmanagement.nl

Uit je dak op het dak tijdens proefrit? [filmpje]

Bij een nieuw te bouwen autowarenhuis in Istanbul hoeft u tijdens een proefrit niet meer door de drukke straten rondom de showroom te ploegen. De klanten kunnen gewoon met de auto een rondje rijden op het dak.

Turkije merkt vanwege de gestaag groeiende bevolking en de nabijheid van Azië niet veel van de economische crisis. In Istanbul is op dit moment een 216.000 vierkante meter groot complex in aanbouw, dat zal gaan dienen als warenhuis voor auto’s.

In het gebouw, dat de opmerkelijke naam Autopia Europia zal gaan dragen, is plaats voor 200 individuele showrooms, 48 werkplaatsen, 42 verzekeringsmaatschappijen en 24 bankfilialen. Met deze aantallen mag de eigenaar van het pand, als alles doorgaat, zich de grootste autodealer ter wereld noemen.

Als klant kun je kiezen uit tientallen verschillende automerken en uit duizenden verschillende modellen. Om het de klant zo makkelijk mogelijk te maken is nagenoeg iedere afzonderlijke locatie in het complex bereikbaar met… de auto. Om het geheel compleet te maken zal op het dak van het gebouw een heus testcircuit worden aangelegd waarop je de auto die je zou willen kopen kan testen. De verwachting is dat per jaar 6 miljoen mensen het bedrijf zullen bezoeken. En daar zitten vast ook toeristen en autofans tussen.

Autopia Animation final from GADarchitecture on Vimeo.