Audi CEO Rupert Stadler: in 2015 BMW ingehaald

Rupert Stadler, ceo van Audi, zegt dat de autofabrikant op koers ligt in zijn streven om BMW in te halen als ’s werelds grootste premiummerk.

Tegen 2015 zal het zover zijn, verwacht Stadler in een interview met Automotive News. De positieve vooruitzichten hangen samen met de vroegtijdige belangstelling voor de A1, het nieuwe instapmodel van Audi. Ook de recente inhaalmanoeuvre waarbij Mercedes-Benz in verkoopaantallen werd voorbij gestoken draagt bij aan Stadler’s optimisme.

Tot dusver liggen de Audi-verkopen in de eerste vijf maanden van 2010 op 450 duizend stuks, meer dan twintig procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. De progressie in China kan resulteren in een afzet van ongeveer 200 duizend dit jaar. De verkoop in de VS is tot dusver gestegen met dertig procent. Stadler hoopt de opgaande lijn vast te houden met de lancering van de vierdeurs coupé A7, later dit jaar, en de geheel nieuwe Q3 in 2011.

Audi CEO Rupert Stadler: in 2015 BMW ingehaald - Automobielmanagement.nl

Audi CEO Rupert Stadler: in 2015 BMW ingehaald

Rupert Stadler, ceo van Audi, zegt dat de autofabrikant op koers ligt in zijn streven om BMW in te halen als ’s werelds grootste premiummerk.

Tegen 2015 zal het zover zijn, verwacht Stadler in een interview met Automotive News. De positieve vooruitzichten hangen samen met de vroegtijdige belangstelling voor de A1, het nieuwe instapmodel van Audi. Ook de recente inhaalmanoeuvre waarbij Mercedes-Benz in verkoopaantallen werd voorbij gestoken draagt bij aan Stadler’s optimisme.

Tot dusver liggen de Audi-verkopen in de eerste vijf maanden van 2010 op 450 duizend stuks, meer dan twintig procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. De progressie in China kan resulteren in een afzet van ongeveer 200 duizend dit jaar. De verkoop in de VS is tot dusver gestegen met dertig procent. Stadler hoopt de opgaande lijn vast te houden met de lancering van de vierdeurs coupé A7, later dit jaar, en de geheel nieuwe Q3 in 2011.