Duitse Opel dealers positief over levenslange garantie

De dealers van Opel in Duitsland reageren enthousiast op de beslissing van hun hoofdkantoor om voortaan levenslange garantie te gaan aanbieden van de modellen.

Zij zijn niet bang dat de consument in te praktijk teleurgesteld zal raken omdat er wel aan een aantal voorwaarden voldaan dient te worden. Zo moet het onderhoud steeds op het afgesproken tijdstip door de merkdealers plaatsvinden. De klanten zullen schriftelijk steeds herinnerd worden aan de (jaarlijkse) onderhoudsbeurten, maar zij dienen hiervoor wel 11,90 euro per jaar aan administratiekosten te betalen. Verder vallen de bedrijfswagens Combi, Vivano en Movano buiten de regeling. Deels omdat deze modellen veel intensiever gebruikt worden dan de personenauto’s, maar ook dat de laatste twee types van Renault betrokken worden, met alle kwaliteitsissues van dien. Opel zegt overigens in eigen land al goede ervaringen opgedaan te hebben met een optioneel tot 6 jaar verlengde garantieregeling. Topman Nick Reilly (foto) rekent er op dat veel potentiële klanten, die tot nu toe twijfelden over de kwaliteit van de Opel modellen, nu sneller een model met bliksemlogo op hun boodschappenlijstje zullen zetten. Daarnaast zal de levenslange garantie positief uitwerken op de merkentrouw, zo verwacht de topman. Bron: Autointernationaal

Reacties

Artikel geeft wel een wat vertekend beeld hoor. De garantie gaat tot 160.000 kilometer, ik mag toch hopen dat een Opel langer rijdt dan dat. Daarnaast vervalt de garantie als de auto binnen 6 jaar verkocht wordt en kan de nieuwe eigenaar de garantie wel kopen tegen een nog ‘nader te bepalen’ bedrag. De garantie geldt voor de aandrijflijn, de besturing, het remsysteem en de elektronica. Tot de genoemde 160.000 km wordt het arbeidsloon vergoed en tot 50.000 km ook de onderdelen. Daarna gaat de klant via een staffel meebetalen. Nu weten we allemaal dat de echt duurdere reparaties pas na 50.000 (lees: ongeveer de wettelijk bepaalde fabrieksgarantie waar je altijd recht op hebt) komen. Uiteraard moet het onderhoud al die tijd bij de officiele dealer plaatsvinden en betaald de klant 11,90 per jaar ‘administratiekosten’. Meer auto’s verkopen hierdoor? Positieve uitwerking op merkentrouw? Ik denk het zeker niet. Met dergelijke ‘wassen neuzen’ creeer je gijzelaars van je organisatie. Geen fans…

Geplaatst door: Jeroen van der Schenk op
Duitse Opel dealers positief over levenslange garantie - Automobielmanagement.nl

Duitse Opel dealers positief over levenslange garantie

De dealers van Opel in Duitsland reageren enthousiast op de beslissing van hun hoofdkantoor om voortaan levenslange garantie te gaan aanbieden van de modellen.

Zij zijn niet bang dat de consument in te praktijk teleurgesteld zal raken omdat er wel aan een aantal voorwaarden voldaan dient te worden. Zo moet het onderhoud steeds op het afgesproken tijdstip door de merkdealers plaatsvinden. De klanten zullen schriftelijk steeds herinnerd worden aan de (jaarlijkse) onderhoudsbeurten, maar zij dienen hiervoor wel 11,90 euro per jaar aan administratiekosten te betalen. Verder vallen de bedrijfswagens Combi, Vivano en Movano buiten de regeling. Deels omdat deze modellen veel intensiever gebruikt worden dan de personenauto’s, maar ook dat de laatste twee types van Renault betrokken worden, met alle kwaliteitsissues van dien. Opel zegt overigens in eigen land al goede ervaringen opgedaan te hebben met een optioneel tot 6 jaar verlengde garantieregeling. Topman Nick Reilly (foto) rekent er op dat veel potentiële klanten, die tot nu toe twijfelden over de kwaliteit van de Opel modellen, nu sneller een model met bliksemlogo op hun boodschappenlijstje zullen zetten. Daarnaast zal de levenslange garantie positief uitwerken op de merkentrouw, zo verwacht de topman. Bron: Autointernationaal

Reacties

Artikel geeft wel een wat vertekend beeld hoor. De garantie gaat tot 160.000 kilometer, ik mag toch hopen dat een Opel langer rijdt dan dat. Daarnaast vervalt de garantie als de auto binnen 6 jaar verkocht wordt en kan de nieuwe eigenaar de garantie wel kopen tegen een nog ‘nader te bepalen’ bedrag. De garantie geldt voor de aandrijflijn, de besturing, het remsysteem en de elektronica. Tot de genoemde 160.000 km wordt het arbeidsloon vergoed en tot 50.000 km ook de onderdelen. Daarna gaat de klant via een staffel meebetalen. Nu weten we allemaal dat de echt duurdere reparaties pas na 50.000 (lees: ongeveer de wettelijk bepaalde fabrieksgarantie waar je altijd recht op hebt) komen. Uiteraard moet het onderhoud al die tijd bij de officiele dealer plaatsvinden en betaald de klant 11,90 per jaar ‘administratiekosten’. Meer auto’s verkopen hierdoor? Positieve uitwerking op merkentrouw? Ik denk het zeker niet. Met dergelijke ‘wassen neuzen’ creeer je gijzelaars van je organisatie. Geen fans…

Geplaatst door: Jeroen van der Schenk op