Geen meerderheidsaandeel Geely in Londense taxi

Zhejing Geely Holding Group, ziet af van de eerder aangekondigde verwerving van 51,7 procent in Manganese Bronze Holdings Plc, de in Londen gevestigde fabrikant van de bekende taxi’s.

In een verklaring op zijn website zegt Manganese dat Shanghai LTI Automobile Components Company, een joint venture met Geely, wel onderdelen zal blijven leveren voor zijn Engelse fabriek, en ook auto’s voor internationale verkoop.

De ceo van Manganese Bronze, John Russell, zegt in de verklaring dat het plan af te zien van de toekomstige deelname niet van invloed zal zijn op de toekomst van de joint venture of de internationale uitbreidingsplannen. Geely heeft sinds 2007 een aandeel van twintig procent in Manganese waarop de joint venture tot stand kwam om de TX4-taxi in Shanghai te bouwen voor de Chinese markt.

Manganese had Geely aangeboden om twintig miljoen nieuwe aandelen te nemen om zijn minderheidsaandeel in het bedrijf op te schroeven tot een meerderheidsbelang. De productie van carrosserieën en chassis voor de TX4 zullen in Shanghai worden gebouwd. De assemblage blijft in Engeland.

Geen meerderheidsaandeel Geely in Londense taxi - Automobielmanagement.nl

Geen meerderheidsaandeel Geely in Londense taxi

Zhejing Geely Holding Group, ziet af van de eerder aangekondigde verwerving van 51,7 procent in Manganese Bronze Holdings Plc, de in Londen gevestigde fabrikant van de bekende taxi’s.

In een verklaring op zijn website zegt Manganese dat Shanghai LTI Automobile Components Company, een joint venture met Geely, wel onderdelen zal blijven leveren voor zijn Engelse fabriek, en ook auto’s voor internationale verkoop.

De ceo van Manganese Bronze, John Russell, zegt in de verklaring dat het plan af te zien van de toekomstige deelname niet van invloed zal zijn op de toekomst van de joint venture of de internationale uitbreidingsplannen. Geely heeft sinds 2007 een aandeel van twintig procent in Manganese waarop de joint venture tot stand kwam om de TX4-taxi in Shanghai te bouwen voor de Chinese markt.

Manganese had Geely aangeboden om twintig miljoen nieuwe aandelen te nemen om zijn minderheidsaandeel in het bedrijf op te schroeven tot een meerderheidsbelang. De productie van carrosserieën en chassis voor de TX4 zullen in Shanghai worden gebouwd. De assemblage blijft in Engeland.