Opel maakt vanaf 2012 weer winst

In een interview met het Duitse auto motor und sport heeft Opel-baas Nick Reilly gezegd dat er goede kans is dat Opel al in 2011 in de zwarte cijfers zal kunnen komen, als de kosten voor de sanering buiten beschouwing worden gelaten. “Dan kan vanaf 2012 weer winst gemaakt worden,” aldus Reilly. Dat is een jaar eerder dan gepland.

Hij rekent in een stagnerende Europese markt met een toenemend marktaandeel tot minstens 7,2 procent. Hij verwacht dat de Astra Sports Tourer die groei zal bevorderen. In aantallen betekent dat een verkoop van 1,2 miljoen in dit jaar. In 2013 zouden dan rond 1,6 tot 1,7 miljoen en in 2014-2015 rond twee miljoen exemplaren wereldwijd verkocht kunnen worden.

De Opel-fabrieken werken nu op 75 procent van hun capaciteit maar zullen tot 2013 op 110 procent moeten draaien met een tweeploegendienst, ofwel bijna negentig procent met een drieploegendienst. Reilly houdt rekening met een gestage groei op de Chinese markt en verwacht de huidige vierduizend verkochte auto’s te kunnen verdriedubbelen in twee tot drie jaar ‘mits wij het aanbod uitbreiden, het verkoopnetwerk verder uitbouwen en het merk herpositioneren’.

 

De Opel-fabriek in Eisenach zal waarschijnlijk de productie krijgen van een nieuw instapmodel. De beslissing daarover valt in oktober. Reilly zei tegen het Duitse autoblad dat de marktintroductie in 2013 zal plaatsvinden. De Mini suv op basis van de Corsa zal buiten Europa gebouwd worden ‘omdat wij de fabriek in Antwerpen dit jaar zullen sluiten’, aldus de Opel-baas. Hij houdt verder de mogelijkheid open dat het merk met een elektrisch aangedreven tweewieler zal komen.

 

 

Opel maakt vanaf 2012 weer winst - Automobielmanagement.nl

Opel maakt vanaf 2012 weer winst

In een interview met het Duitse auto motor und sport heeft Opel-baas Nick Reilly gezegd dat er goede kans is dat Opel al in 2011 in de zwarte cijfers zal kunnen komen, als de kosten voor de sanering buiten beschouwing worden gelaten. “Dan kan vanaf 2012 weer winst gemaakt worden,” aldus Reilly. Dat is een jaar eerder dan gepland.

Hij rekent in een stagnerende Europese markt met een toenemend marktaandeel tot minstens 7,2 procent. Hij verwacht dat de Astra Sports Tourer die groei zal bevorderen. In aantallen betekent dat een verkoop van 1,2 miljoen in dit jaar. In 2013 zouden dan rond 1,6 tot 1,7 miljoen en in 2014-2015 rond twee miljoen exemplaren wereldwijd verkocht kunnen worden.

De Opel-fabrieken werken nu op 75 procent van hun capaciteit maar zullen tot 2013 op 110 procent moeten draaien met een tweeploegendienst, ofwel bijna negentig procent met een drieploegendienst. Reilly houdt rekening met een gestage groei op de Chinese markt en verwacht de huidige vierduizend verkochte auto’s te kunnen verdriedubbelen in twee tot drie jaar ‘mits wij het aanbod uitbreiden, het verkoopnetwerk verder uitbouwen en het merk herpositioneren’.

 

De Opel-fabriek in Eisenach zal waarschijnlijk de productie krijgen van een nieuw instapmodel. De beslissing daarover valt in oktober. Reilly zei tegen het Duitse autoblad dat de marktintroductie in 2013 zal plaatsvinden. De Mini suv op basis van de Corsa zal buiten Europa gebouwd worden ‘omdat wij de fabriek in Antwerpen dit jaar zullen sluiten’, aldus de Opel-baas. Hij houdt verder de mogelijkheid open dat het merk met een elektrisch aangedreven tweewieler zal komen.