Ford focust zich op ‘blue oval’

Ford-topman Alan Mulally vindt dat zijn bedrijf geen luxe wereldmerk nodig heeft. Hij wil zich richten op het kernmerk Ford.

Het merk met de ‘blue oval’ moet winstgevender worden met minder platforms en meer gebruikmaking van dezelfde onderdelen en componenten wereldwijd. Ford zal het aantal platform verminderen met veertig procent: zeventig procent van de auto’s moet worden gebouwd op basis van tien platforms. Ford zal verder bijvoorbeeld ook het aantal zescilindermotoren terugbrengen van de huidige acht naar slechts twee, zo meldt AutoWired. Mulally heeft ook gezegd dat Ford verder gaat met de verkoop van Jaguar en Land Rover en heeft bevestigd dat Ford nog steeds de verkoop van Volvo overweegt. Maar zijn aandeel in Mazda zal Ford zeker behouden.

Ford focust zich op ‘blue oval’ - Automobielmanagement.nl

Ford focust zich op ‘blue oval’

Ford-topman Alan Mulally vindt dat zijn bedrijf geen luxe wereldmerk nodig heeft. Hij wil zich richten op het kernmerk Ford.

Het merk met de ‘blue oval’ moet winstgevender worden met minder platforms en meer gebruikmaking van dezelfde onderdelen en componenten wereldwijd. Ford zal het aantal platform verminderen met veertig procent: zeventig procent van de auto’s moet worden gebouwd op basis van tien platforms. Ford zal verder bijvoorbeeld ook het aantal zescilindermotoren terugbrengen van de huidige acht naar slechts twee, zo meldt AutoWired. Mulally heeft ook gezegd dat Ford verder gaat met de verkoop van Jaguar en Land Rover en heeft bevestigd dat Ford nog steeds de verkoop van Volvo overweegt. Maar zijn aandeel in Mazda zal Ford zeker behouden.