Bij de derde partij zou het gaan om een zakenconsortium van de Engelse zakenman David James. Of deze gesprekspartner al een bod heeft gedaan was niet bekend. Beide Chinese geïnteresseerden brengen in hun plannen een gedeelte van de productie over naar China. In de plannen van SAIC speelt oud-Ford Europa directeur Martin Leach een belangrijke rol. Hij gaat de zaak in Engeland runnen. In de SAIC-Leach plannen is maximaal ruimte voor 1600 medewerkers in Engeland. Daarentegen meldt de Financial Times dat SAIC-Leach meer dan drieduizend arbeidsplaatsen in de aanbieding heeft. Ook Nanjing AC laat een groot gedeelte van de ontwikkeling, distributie en een kleiner gedeelte van het fabricageproces in Engeland. Hoeveel arbeidsplaatsen dat worden is niet bekend gemaakt. Nanjing AC ziet vooral mogelijkheden in de sportieve MG-tak en wil zich daar in Engeland vooral op richten. De andere MG Rover-producten moeten hun basis in China krijgen. MG Rover had april 2005 , net voor het bankroet, 5500 medewerkers in dienst. PwC denkt binnen zeven dagen uitsluitsel over de voorstellen te kunnen geven.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding