Sterker nog: als het om value for money gaat, troeft de compleet nieuw ontwikkelde gezinsauto zelfs een fiks deel van de occasionafdeling af. Bij de Logan is alles op een lage prijs afgestemd (vanaf 8.495 euro), vanaf zijn techniek via de fabricage tot de hele verkoopketen en zelfs de afleveringskosten. De verkoop is in Nederland ondergebracht bij een dertiental Renault-dealers, die soms meerdere vestigingen hebben. De achterliggende redenering is simpel, zegt Dacia Logan-coördinator Maarten Hillebrand: “We mikken vooralsnog op vijftienhonderd verkopen in een jaar en met gemiddeld een dikke honderd per dealer valt er dan best wat te verdienen.” Overigens zijn Dacia-klanten voor service en onderhoud niet afhankelijk van de dertien verkooppunten: iedere Renault-dealer is geëquipeerd voor het merk. De Logan herbergt voor bijna een derde deel Renault-onderdelen. Dacia geeft drie jaar of honderdduizend kilometer garantie. Het model wordt vooralsnog geleverd in twee benzineversies: 1.4 en 1.6. Begin volgend jaar komt de 1.5 dCi diesel, later een stationwagen (ook als zevenpersoonsvariant). Nog wat later – in 2007 – maakt mogelijk een hatchback zijn opwachting..