Lada stapt net als Chevrolet en Skoda in de racerij

Lada gaat deelnemen aan het World Touring Car Championship (WTCC) in 2006. Daarmee volgt Lada de trend van ‘kleine’ merken die de autosport als ideaal middel zien om hun merk op te stoten.

Daewoo besloot ook in de WTCC te stappen toen het merk begin dit jaar werd omgedoopt tot Chevrolet. En Skoda wil zijn naam in het rijtje van rallymerken Lancia, Saab, Ford, Mitsubishi, Toyota, Audi en Citroën door multi-wereldkampioen Colin McRae te strikken voor zijn Fabia WRC. Lada noemt deelname aan het WTCC ‘een logische uitbreiding’. Zo wil Lada tonen over welke technische expertise het merk beschikt. En het ondersteunt de imagocampagne die wordt gevoerd door directeur Vitaly Vilchik van Avtovaz. ‘Het doel is het merkimago op alle Europese en internationale markten te verbeteren.’ Lada heeft al 35 jaar ervaring in de motorsport, maar hoofdzakelijk in eigen land waardoor dat niet bekend is bij het internationale publiek. ‘Door de driejarige overeenkomst voor het WTCC zal dat veranderen’, aldus Lada. Het twee auto’s sterke Lada WTCC Racing Team wordt gerund in samenwerking met MTEC SPORT in Duitsland en de motorsportafdeling van Lada, die al veel ervaring heeft met het Touring Car in Rusland. Directeur Roelof Noordman van Lada Holland is zeer positief over WTCC-deelname. ‘Volgend jaar komt in Nederland de Kalina op de markt, en in 2007 de Priora. Door deelname aan het WTCC zal men meer bekend worden met het merk en ook het imago zal een positieve impuls krijgen. De deelname beschouw ik als de nieuwe start van Lada binnen Europa.’ Het eerste jaar wordt een testjaar. In 2007 verschijnt de nieuwe Lada Priora WTCC aan de start. Rijders worden in de winter van 2005 bekendgemaakt.

Lada stapt net als Chevrolet en Skoda in de racerij - Automobielmanagement.nl

Lada stapt net als Chevrolet en Skoda in de racerij

Lada gaat deelnemen aan het World Touring Car Championship (WTCC) in 2006. Daarmee volgt Lada de trend van ‘kleine’ merken die de autosport als ideaal middel zien om hun merk op te stoten.

Daewoo besloot ook in de WTCC te stappen toen het merk begin dit jaar werd omgedoopt tot Chevrolet. En Skoda wil zijn naam in het rijtje van rallymerken Lancia, Saab, Ford, Mitsubishi, Toyota, Audi en Citroën door multi-wereldkampioen Colin McRae te strikken voor zijn Fabia WRC. Lada noemt deelname aan het WTCC ‘een logische uitbreiding’. Zo wil Lada tonen over welke technische expertise het merk beschikt. En het ondersteunt de imagocampagne die wordt gevoerd door directeur Vitaly Vilchik van Avtovaz. ‘Het doel is het merkimago op alle Europese en internationale markten te verbeteren.’ Lada heeft al 35 jaar ervaring in de motorsport, maar hoofdzakelijk in eigen land waardoor dat niet bekend is bij het internationale publiek. ‘Door de driejarige overeenkomst voor het WTCC zal dat veranderen’, aldus Lada. Het twee auto’s sterke Lada WTCC Racing Team wordt gerund in samenwerking met MTEC SPORT in Duitsland en de motorsportafdeling van Lada, die al veel ervaring heeft met het Touring Car in Rusland. Directeur Roelof Noordman van Lada Holland is zeer positief over WTCC-deelname. ‘Volgend jaar komt in Nederland de Kalina op de markt, en in 2007 de Priora. Door deelname aan het WTCC zal men meer bekend worden met het merk en ook het imago zal een positieve impuls krijgen. De deelname beschouw ik als de nieuwe start van Lada binnen Europa.’ Het eerste jaar wordt een testjaar. In 2007 verschijnt de nieuwe Lada Priora WTCC aan de start. Rijders worden in de winter van 2005 bekendgemaakt.