Spyker-baas Muller ziet de overeenkomst als een mijlpaal in de geschiedenis van het bedrijf. Muller wil het geld gaan inzetten voor de ontwikkeling van een super-SUV die in maart 2006 op de Salon van Genève zal staan en in de verkoop minstens driehonderdduizend euro moet gaan kosten. Ook het opzetten van een productie-unit in Abu Dabi, een automobieltraining en -scholingcentrum en het uitbouwen van het imago op deze markten kost geld. Verder staat de merchandising van het merk op het verlanglijstje van Victor Muller. Spyker draait ook in 2005 verlies, het zou om 5,4 miljoen euro gaan. Over 2003 en 2004 werd een netto verlies van bijna tien miljoen euro geleden. Enkele maanden geleden noemde vermogensbeheerder Eureffect Spyker de belofte van 2006. Er werd een koers geprognotiseerd die boven de introductiekoers van 15,50 euro van mei 2004 lag. Momenteel (maandag 14/11) is de koers 10,80 euro. Woordvoerder prins Al Mubarak van investeringsmaatschappij Mubadala ziet de investering in Spyker als het voortzetten van het beleid met exclusieve en bijzondere merken die marktleider zijn in zee te gaan. Een deel van de gekochte aandelen komt uit de portefeuille van Hans Hugenholtz, aandeelhouder en commissaris van Spyker. Investeringsmaatschappij Mubadala is ook één van de grootste investeerders in Volkswagen en LeasePlan Internationaal.