Nanjing kocht de failliete boedel van MG Rover vorig jaar juli. Toen zou het bedrijf ernaar streven tweeduizend Britse werknemers aan het werk te houden door tenminste tachtigduizend auto's te produceren in vijf jaar tijd. Dat was additioneel aan de productie in China. Maar de Chinezen zouden nog niet eens een deal hebben met de Engelse parttner GB Sports om te beginnen met de productie van honderd MG's SV per jaar. Volgens een bron in het Engelstalige vakblad Automotive News spreekt dit boekdelen. Nanjing zou nooit een businessplan op tafel hebben gelegd voor productie in Engeland. Ze hebben alleen een plan voor productie in China, zegt de bron. De Engelse fabriek is leeg en de machines zijn en inventaris zijn op weg naar China. Nanjing-president Wang Qiu Jing heeft in september verklaard dat hij verwachtte dat zijn bedrijf een 'gecombineerd businessplan' klaar kon hebben in twee tot drie maanden tijd. Maar hij heeft sindsdien geen commentaar meer gegeven. MG Rover ging vorig jaar mei ten onder aan een schuld van zo'n tweeënhalf miljard dollar. De fabriek werd gesloten en vijfduizend man kreeg ontslag. De curatoren verkozen Nanjing boven Shanghai Automotive, die ook belangstelling voor de Rover-erfenis had.