Van de F-Series wordt het dubbele verkocht dan van de Toyota Camry, de best verkochte personenauto. Ford verkocht er tot en met juli ongeveer 470 duizend, bijna twee keer zoveel als de Camry, en daarmee is het model goed voor een kwart van de verkopen van Ford in de VS. Maar Ford gaat desondanks zijn productie van het vierde kwartaal terugbrengen met 21 procent, bij de pick-up trucks en suv’s zal het zelfs 28 procent zijn. Alle vier de fabrieken waar de F-Series wordt gebouwd, worden tijdelijk stilgelegd. Tot april bleven de verkopen van de pick-ups redelijk op peil ondanks de stijgende brandstofprijzen. Daarna merkte Ford dat meer mensen kozen voor kleinere auto’s. Het aandeel van de full-size pick-ups daalde tot dertien procent van de verkopen in de VS. Dat is vijftien procent geweest en het verschil is bijna 350 duizend eenheden groot. De inzakkende verkopen hebben een grote voorraad tot gevolg gehad. Ford heeft in zijn plan ‘Way Forward’ aangegeven dat het merk zich wil richten op auto’s waar de consument om vraagt (pull) in plaats van op auto’s die de fabrikant de markt in moet drukken (push). Ondertussen introduceert het merk nieuwe versies van de F-250 en F-350 op de Texas State Fair in september. Dat zal ook wel moeten want GM komt met verse uitvoeringen van de Silverado en Sierra-modellen en Toyota introduceert binnenkort de vernieuwde Tundra. Toyota gaat zelfs de football-competitie van de middelbare scholen in Texas sponsoren om maar te laten zien dat het een ‘all American’ merk is.