De Maserati Quattroporte heeft een Nederlandse onderscheiding ontvangen. Het zakenmagazine FEM Business georganiseerde de verkiezing Business Executive Car of the Year 2006 en de meeste stemmen werden uitgebracht op de luxe limousine uit Italië. Jacco Neeleman (FEM Business): “De Maserati is de perfecte sedan voor succesvolle ondernemers en de bestuurlijke top van Nederland die zich willen onderscheiden. De Quattroporte steekt met kop en schouders boven de 29 andere deelnemers uit. In de beoordeling van de Quattroporte kwamen wij regelmatig loftuitingen tegen als ‘droomauto’, ‘stijlicoon’ en ‘fantastisch design’.” De sportieve Italiaanse vierdeurs sedan werd dan ook vooral geprezen om zijn fraaie uiterlijk. Maserati’s vierdeurs sedan wordt dan ook nog steeds beschouwd als een klasse apart. Joost Rijnbeek, marketing manager van Maserati Benelux: “Onderzoek heeft aangetoond dat de Quattroporte ook een interessante economische eigenschap heeft: hij blijkt ook nog eens een goede investering te zijn. De Quattroporte is zeer waardevast in vergelijking met de concurrentie. De Quattroporte heeft bewezen een waardig alternatief te zijn in het premium business segment.” De volledige top tien van de verkiezing Executive Business Car of the Year 2006: Maserati Quattroporte Volvo S80 Mercedes-Benz S Citroën C6 Audi A6 Chrysler 300C Lancia Thesis Audi A8 Volvo XC90 Saab 9-5