De laatste maanden is hard gewerkt aan een nieuwe strategie bij Fiat. Die strategie is onderstreept door de nieuwe modellen Croma, Grande Punto, Panda, Sedici en de binnenkort te verschijnen nieuwe Bravo, aldus Fiat. Fiat brand manager Luca de Meo: ”We hebben besloten de vooruitgang tot nu toe te bezegelen met een nieuw logo als een tastbaar teken van de nieuwe drijfkracht die ons stuwt naar toekomstige uitdagingen.” Het nieuwe logo verschijnt geleidelijk aan op alle Fiat-modellen.“ Het logo is ontworpen door RobilantAssociati (een gespecialiseerd Brand Advisors & Strategic Design bureau) in samenwerking met het Centro Stile Fiat. Het nieuwe symbool is afgeleid van het beroemde schild dat pronkte op de voorkant van de Fiat-modellen tussen 1931 en 1968, met de naam Fiat -in verticaal uitgerekte letters- tegen een robijnrode achtergrond, omrand door een rond chromen frame. Het nieuwe Fiat-logo is ontworpen om de missie uit te dragen van een Italiaans bedrijf dat al meer dan honderd jaar prachtig gestileerde auto’s bouwt die toegankelijk zijn en de beste kwaliteit in het alledaagse leven garanderen.