Op dit moment is de Dacia Logan goed voor een kleine zes procent van de afzet. Renault heeft zich voor een betere winstgevendheid ten doel gesteld de afzet in de komende drie jaar te vergroten met achthonderdduizend eenheden. Die groei zal voor een belangrijk deel van de Logan moeten komen, schrijft Automotive News Europe. Onlangs werd bekendgemaakt dat Renault en Mahindra (India) plannen hebben om een fabriek te bouwen met een capaciteit van vijfhonderdduizend auto’s per jaar. Die zou vanaf de zomer van 2009 operationeel kunnen zijn. Het gros van de productie zou uit Logans bestaan. Volgend jaar gaan Renault en Mahindra al Logans assembleren uit kits. In deze zaak gaat het in eerste instantie om zeventigduizend eenheden. De topman van Renault, Carlos Ghosn, heeft begin dit jaar zijn plannen bekendgemaakt. Daarin werd gesproken over de met achthonderdduizend eenheden verhoogde afzet maar ook over een offensief in duurdere versies van Renault omdat die een hogere marge hebben. Volgens analisten kunnen beide plannen samen doorgang vinden. De Logan wordt ingezet als langetermijnwapen voor de ontwikkelende markten, de opgewaardeerde versies van Renault zijn voor West-Europa bedoeld. De Logan is nu ook verkrijgbaar met een 1.5 dCi-dieselmotor. Daarmee is de Logan een aantrekkelijke auto voor de zakelijke markt, vindt Renault Nederland. De Logan is er vanaf 13 duizend euro met dieselmotor en vanaf 8,5 duizend euro met benzinemotor. Volgens de importeur hebben uitzendbureaus, bouwondernemingen en taxibedrijven al gekozen voor de Logan als zakenauto. Het Dacia verkoopnetwerk is inmiddels uitgebreid tot een full service netwerk van 49 Dacia verkooppunten.