Als onderdeel van de wereldwijde uitbreiding van haar activiteiten heeft Kia Motors een aantal langdurige overeenkomsten gesloten met belangrijke sportevenementen. Zo kondigde de onderneming recent in de Verenigde Staten een omvangrijk basketbal marketingprogramma aan, dat deels bestaat uit het sponsoren van negen NBA-teams. Sinds dit jaar en tot 2014 is Kia ook een officiële autopartner van de FIFA. Tegelijk met de Australian Open heeft Kia Motors ook een overeenkomst gesloten met de nummer twee op de wereldranglijst bij de mannen, Rafael Nadal, die tot 2008 als wereldwijd ambassadeur van het merk optreedt. Kia is al lange tijd wereldwijd sponsor van de Davis Cup. De Australian Open (15 t/m 28 januari) is het eerste Grand Slam toernooi op de tenniskalender van 2007 en vijfhonderd van ’s werelds topspelers zullen strijden om een prijzengeld van 15,3 miljoen dollar. Ook in Nederland heeft Kia topsport, met tennis in het bijzonder, in het hart gesloten. Zo zal Kia Nederland dit weekend een sponsorovereenkomst sluiten met HLTC ’t Melkhuisje, om het eerste team van de tennisvereniging financieel te kunnen ondersteunen.