De grote industriële Italiaanse groep boekte een omzet van 52 miljard euro, elf procent meer dan over 2005, met een winst van twee miljard. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2005. Het bedrijf laat weten dat de verbeteringen vooral komen door Fiat Auto en Iveco. De personenautobusiness verhoogde zijn omzet met ruim twintig procent tot 25,6 miljard euro, waarvan 23,7 miljard afkomstig is van Fiat Auto (Fiat, Alfa, Lancia, Fiat LCV). De winst van Fiat Auto kwam uit op 291 miljoen euro terwijl er over 2005 nog een verlies werd geleden van 281 miljoen. De resultaatverbetering is vooral een gevolg van hogere volumes, een betere productmix, lagere productiekosten door inkoopvoordelen en het continu in de hand houden van de managementkosten. Doordat een aantal van de recente modellen (Grande Punto, Panda) goed aansloeg, kon Fiat Auto zijn jaarlijkse afzet vergroten bijna zeventien procent tot 1,98 miljoen eenheden. Dat is het beste verkoopresultaat sinds 2001 en het is procentueel ook veel beter dan het marktgemiddelde want daar zat nauwelijks groei in. Luxe dochter Maserati verkocht 5,7 duizend eenheden wat een omzet opleverde van 519 miljoen en een verlies van 33 miljoen. Dat verlies was in 2005 nog 85 miljoen. De verbetering is het gevolg van efficiencyverbeteringen, zegt het moederbedrijf. Bij het icoon Ferrari rinkelde de kassa weer behoorlijk. De afzet kwam uit op 5,6 duizend eenheden en de omzet kwam uit op 1,45 miljard euro, ruim twaalf procent meer dan in 2005. Ferrari boekte een winst van 183 miljoen euro, tegenover 157 miljoen in 2005. De truckafdeling Iveco wist zijn afzet met bijna acht procent te verhogen wat over 2006 een omzet opleverde bij 9,1 miljard euro. Ook hier is sprake van hogere afzet en betere prijzen. Het bedrijfswagenmerk leverde 181 duizend auto’s af waarvan 135 duizend in West-Europa wat Iveco een marktaandeel opleverde van 10,7 procent. De winst kwam uit op 546 miljoen euro. Dat is een flinke verbetering ten opzichte van 2005 want toen bleven Iveco steken bij 332 miljoen.