Het Japanse team wil zo aandacht vragen voor de wereldwijde milieuproblematiek. “Formule 1 en het milieu zijn niet bepaald bedgenoten en er zullen altijd cynici blijven, maar wij vinden het belangrijk genoeg om er iets mee te doen”, verklaarde teambaas Nick Fry bij de onthulling van de reclameloze sportwagen. Andere teams, zoals Spyker, hebben moeite genoeg hebben om via sponsoring de peperdure sport te kunnen beoefenen. Honda echter kan het blijkbaar wel zonder geldschieters af. Teambaas Frey klinkt bijna als een spokesman van Greenpeace bij de presentatie.”‘De reikwijdte van Formule 1 is groot, het aantal mensen dat wij kunnen bereiken enorm. Wij gaan een milieuvriendelijke kant op met de systemen die we stoppen in onze auto’s. De Formule 1 is een laboratorium voor de nieuwste technologie.” Toch is Honda niet helemaal van Lotje, zo blijkt uiteindelijk. De aardbol op de auto zal worden vormgegeven door namen van donateurs. Via de website MyEarthDream.com kan iedereen de milieuwagen van Honda sponsoren. De naam wordt als een piepkleine pixel op de bolide gedrukt. Alle pixels samen vormen een afbeelding van de aardbol. “Er is ruimte voor twee miljoen namen op de auto. Eigenlijk creëren we de mogelijkheid voor een oneindig aantal sponsors."