De Red Bull Air Race is een competitie waaraan ’s werelds meest getalenteerde piloten meedoen. Snelheid, precisie en vaardigheden staan centraal. SEAT en Red Bull Air Race hebben een driejarige overeenkomst getekend. Op de Red Bull Air Races komt veel publiek af, afgelopen jaar zes miljoen mensen. Volgens topman Schmitt van Seat zal de overeenkomst het merkimago versterken. De merkwaarden van Seat zijn sportiviteit, jong van geest en vernieuwend. Naast het creëren van een grotere merkbekendheid voor Seat bieden de evenementen een communicatieplatform voor Seat-importeurs en -dealers op de vijf gesponsorde locaties die voor 2007 op de kalender staan: Istanbul/Turkije, Interlaken/Zwitserland, Londen/Engeland, Porto/Portugal en Acapulco/Mexico. Seat zal tijdens de evenementen ‘nadrukkelijk aanwezig’ zijn. De meest in het oog springende feature wordt een Leon Cupra ‘follow-me-home’ auto die de vliegtuigen in en uit het parcours zal leiden. Deze auto zal ook centraal staan in een advertentiecampagne die deze zomer wordt gelanceerd.