Ghosn kan nog enthousiasmeren

Topman Carlos Ghosn van Renault-Nissan heeft zijn aandeelhouders overtuigd.

Hij heeft met een selecte groep grote aandeelhouders gepraat op het hoofdkantoor. Een dag erna stegen de aandelen naar recordhoogte. Ghosn heeft zijn beloftes die hij deed in het ‘2009 Commitment Plan’ herhaald: Renault gaat naar een operationele winst van drie procent in 2007 en zes procent in 2009. De timing was perfect en het is opnieuw een bewijs voor de alom geroemde communicatieve vaardigheden van Ghosn, aldus Automotive News Europe. Zijn woorden hebben het feit dat de afzet van Renault in Frankrijk is gedaald met twaalf procentpunten volledig overschaduwd. Renault zit momenteel met 21,7 procent op het laagste marktaandeel sinds tientallen jaren. Toen Ghosn topman werd als opvolger van Schweitzer in 2005 was het Franse marktaandeel nog 27,3 procent. Over West-Europa gezien is het aandeel gezakt van elf procent in 1999 naar 8,6 nu. In Nederland zit Renault momenteel op een marktaandeel 7,2 procent. In 2005 was het rond deze tijd negen procent.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Ghosn kan nog enthousiasmeren - Automobielmanagement.nl

Ghosn kan nog enthousiasmeren

Topman Carlos Ghosn van Renault-Nissan heeft zijn aandeelhouders overtuigd.

Hij heeft met een selecte groep grote aandeelhouders gepraat op het hoofdkantoor. Een dag erna stegen de aandelen naar recordhoogte. Ghosn heeft zijn beloftes die hij deed in het ‘2009 Commitment Plan’ herhaald: Renault gaat naar een operationele winst van drie procent in 2007 en zes procent in 2009. De timing was perfect en het is opnieuw een bewijs voor de alom geroemde communicatieve vaardigheden van Ghosn, aldus Automotive News Europe. Zijn woorden hebben het feit dat de afzet van Renault in Frankrijk is gedaald met twaalf procentpunten volledig overschaduwd. Renault zit momenteel met 21,7 procent op het laagste marktaandeel sinds tientallen jaren. Toen Ghosn topman werd als opvolger van Schweitzer in 2005 was het Franse marktaandeel nog 27,3 procent. Over West-Europa gezien is het aandeel gezakt van elf procent in 1999 naar 8,6 nu. In Nederland zit Renault momenteel op een marktaandeel 7,2 procent. In 2005 was het rond deze tijd negen procent.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding