Peugeot Citroën wil ‘meest concurrerende’ autofabrikant worden

De top van Peugeot Citroën heeft meer details bekendgemaakt van de plannen voor 2010-2015. Meer groei, meer winst en meer afzet. En men wil de ‘leidende positie’ bij de milieuvriendelijke auto’s behouden.

Christian Streiff, de nieuwe chef van PSA Peugeot Citroën, heeft bij zijn aantreden dit voorjaar het ruwe plan CAP 2010 geïntroduceerd en vervolgens diverse werkgroepen geïnstalleerd. Hij heeft destijds aangekondigd dat er in september meer details bekendgemaakt zouden worden. De belangrijkste doelstellingen zijn: ●Herstel groei en winstgevendheid ●Afzet van meer dan vier miljoen auto’s per jaar ●Vasthouden toppositie ‘milieuvriendelijke’ auto’s ●Operationele marge 5,5 tot 6 procent in 2010 ●Operationele marge 6 tot 7 procent in 2015 ●’Meest concurrerende’ autofabrikant in 2015 PSA spreekt voor de autodivisie nu van zowel CAP 2010 en van Ambition 2015. Om de doelen te bereiken zal de kwaliteit van de producten en de service drastisch moeten verbeteren. Peugeot Citroën wil qua servicekwaliteit namelijk naar de top 5 van Europa. Op productgebied komt er in Europa een offensief van 29 introducties in de periode 2007-2010. Streiff wil de positie van beide merken versterken in de marktsegmenten die groeien, de toppositie bij de lichte bedrijfswagens verder versterken en ‘concurrerende premiummodellen’ voor beide merken ontwikkelen. In Europa zal een marketingoffensief worden ingezet dat ervoor moet zorgen dat de groep in 2010 driehonderdduizend auto’s meer zal verkopen dan nu. Er komt speciale actie richting fleetsales, meer ondersteuning van de dealers, meer budget voor de media en de eigen dealers moeten echte profit centres worden. PSA wil op het gebied van milieuvriendelijke auto’s zijn positie behouden en versterken. Het doel is de gemiddelde CO2-uitstoot van de PSA-vloot in Europa met minstens tien gram per kilometer te reduceren. Daarvoor is nodig dat er flink wordt geïnvesteerd in r&d van motoren, in hybrides (de HDi hybrides komen in 2010) en in stop & start-systemen. Meer over de plannen in AM 16 van 14 september.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Peugeot Citroën wil ‘meest concurrerende’ autofabrikant worden - Automobielmanagement.nl

Peugeot Citroën wil ‘meest concurrerende’ autofabrikant worden

De top van Peugeot Citroën heeft meer details bekendgemaakt van de plannen voor 2010-2015. Meer groei, meer winst en meer afzet. En men wil de ‘leidende positie’ bij de milieuvriendelijke auto’s behouden.

Christian Streiff, de nieuwe chef van PSA Peugeot Citroën, heeft bij zijn aantreden dit voorjaar het ruwe plan CAP 2010 geïntroduceerd en vervolgens diverse werkgroepen geïnstalleerd. Hij heeft destijds aangekondigd dat er in september meer details bekendgemaakt zouden worden. De belangrijkste doelstellingen zijn: ●Herstel groei en winstgevendheid ●Afzet van meer dan vier miljoen auto’s per jaar ●Vasthouden toppositie ‘milieuvriendelijke’ auto’s ●Operationele marge 5,5 tot 6 procent in 2010 ●Operationele marge 6 tot 7 procent in 2015 ●’Meest concurrerende’ autofabrikant in 2015 PSA spreekt voor de autodivisie nu van zowel CAP 2010 en van Ambition 2015. Om de doelen te bereiken zal de kwaliteit van de producten en de service drastisch moeten verbeteren. Peugeot Citroën wil qua servicekwaliteit namelijk naar de top 5 van Europa. Op productgebied komt er in Europa een offensief van 29 introducties in de periode 2007-2010. Streiff wil de positie van beide merken versterken in de marktsegmenten die groeien, de toppositie bij de lichte bedrijfswagens verder versterken en ‘concurrerende premiummodellen’ voor beide merken ontwikkelen. In Europa zal een marketingoffensief worden ingezet dat ervoor moet zorgen dat de groep in 2010 driehonderdduizend auto’s meer zal verkopen dan nu. Er komt speciale actie richting fleetsales, meer ondersteuning van de dealers, meer budget voor de media en de eigen dealers moeten echte profit centres worden. PSA wil op het gebied van milieuvriendelijke auto’s zijn positie behouden en versterken. Het doel is de gemiddelde CO2-uitstoot van de PSA-vloot in Europa met minstens tien gram per kilometer te reduceren. Daarvoor is nodig dat er flink wordt geïnvesteerd in r&d van motoren, in hybrides (de HDi hybrides komen in 2010) en in stop & start-systemen. Meer over de plannen in AM 16 van 14 september.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding