Dat meldt Automobilwoche, die zich weer baseert op Wolfsburger Allgemeine Zeitung van woensdag 13 november. ‘Porsche staat voor behoud van werk, van fabrieken en inkomen’ schrijft Porsche dezelfde dag in dagbladadvertenties. De voorzitter van de ondernemingsraad van Volkswagen, Bernd Osterloh, is positief over de stap van Porsche-chef Wiedeking. Maar hij had liever gezien dat Wiedeking al weken geleden met hem gesproken had. Dan had Porsche zich de dure advertenties kunnen besparen. In de brief aan het VW-personeel schrijft Porsche dat het toetreden van Porsche tot de grootaandeelhouders van Volkswagen AG tot irritatie hebben geleid op basis van speculaties en geruchten. Die zouden niets van doen hebben met de realiteit. Osterloh zegt nu nog op een verklaring te wachten van de families Porsche en Piëch, die het voor het zeggen hebben bij Porsche. Wendelin Wiedeking (ceo) en Holger Härter (cfo) van Porsche hebben dinsdag 12 november de nieuwe Porsche Holding laten inschrijving in het handelsregister.