Studie voorspelt tien miljoen budgetauto’s in 2015

Al in 2015 zal bijna één op de drie nieuwe personenwagens in de opkomende markten een simpele budgetauto zijn.

Dat meldt het Duitse vakblad Automobilwoche dat zich baseert op onderzoekbureau B&D Forecast. Die voorspelt dat in de opkomende markten dan 44 procent van de wereldwijde personenautoverkoop van 68 miljoen eenheden wordt verkocht. De directeur van het instituut, Ferdinand Dudenhöffer, vindt dat de innovatie van het jaar uit India komt in de hoedanigheid van de Tata Nano. “Door die auto worden alle auto’s op de show in Detroit in één klap saai.” Volgens de studie worden in 2015 per jaar ruim tien miljoen budgetauto’s verkocht. Daarmee bedoelt men auto’s onder de tienduizend dollar (ongeveer zevenduizend euro). Het belangrijkste marktsegment daarbinnen is de categorie zeven- tot tienduizend dollar. De verwachting is ook dat bijna alle fabrikanten in de opkomende markten met budgetauto’s op de markt zullen komen. Maar omdat concerns zoals GM, Volkswagen en Ford niet van plan zijn in de onderste prijsregionen van het budgetsegment mee te doen, zal dat voor die concerns tot groeiproblemen leiden, zo stelt onderzoeker Dudenhöffer. De voorspelde verdeling van de wereldmarkt voor budgetauto’s in 2015: $2000-5000 35% $5000-7000 40% $7000-10000 25% (bron: B&D Forecast, Automobilwoche)

Studie voorspelt tien miljoen budgetauto’s in 2015 - Automobielmanagement.nl

Studie voorspelt tien miljoen budgetauto’s in 2015

Al in 2015 zal bijna één op de drie nieuwe personenwagens in de opkomende markten een simpele budgetauto zijn.

Dat meldt het Duitse vakblad Automobilwoche dat zich baseert op onderzoekbureau B&D Forecast. Die voorspelt dat in de opkomende markten dan 44 procent van de wereldwijde personenautoverkoop van 68 miljoen eenheden wordt verkocht. De directeur van het instituut, Ferdinand Dudenhöffer, vindt dat de innovatie van het jaar uit India komt in de hoedanigheid van de Tata Nano. “Door die auto worden alle auto’s op de show in Detroit in één klap saai.” Volgens de studie worden in 2015 per jaar ruim tien miljoen budgetauto’s verkocht. Daarmee bedoelt men auto’s onder de tienduizend dollar (ongeveer zevenduizend euro). Het belangrijkste marktsegment daarbinnen is de categorie zeven- tot tienduizend dollar. De verwachting is ook dat bijna alle fabrikanten in de opkomende markten met budgetauto’s op de markt zullen komen. Maar omdat concerns zoals GM, Volkswagen en Ford niet van plan zijn in de onderste prijsregionen van het budgetsegment mee te doen, zal dat voor die concerns tot groeiproblemen leiden, zo stelt onderzoeker Dudenhöffer. De voorspelde verdeling van de wereldmarkt voor budgetauto’s in 2015: $2000-5000 35% $5000-7000 40% $7000-10000 25% (bron: B&D Forecast, Automobilwoche)