Volkswagen wil naar topposite klanttevredenheid

De financiële topman Hans Dieter Pötsch van Volkswagen heeft het personeel van Volkswagen de langetermijndoelen medegedeeld.

De belangrijkste opgave is de verbetering van de productiviteit en de velaging van de kosten. “Tegen 2018 moet het merk Volkswagen op het gebied van klanttevredenheid en werkgeverimago helemaal aan de top staan. Het merk moet bovendien 6,6 miljoen eenheden per jaar verkopen en tot de meest winstgevende autofabrikanten van de wereld behoren”, aldus Pötsch. Momenteel worden dwars door het bedrijf bijeenkomsten georganiseerd om et personeel op de hoogte te brengen. Dat zou van belang zijn want de beste strategie levert niets op als die alleen op papier staat. De stappen die in het afgelopen jaar zijn gezet, zijn door Pötsch als positief beoordeeld. Volkswagen is productiever geworden en ook de kwaliteit is verbeterd, zegt de fabrikant zelf. Met processen van continue verbetering streeft men naar hogere efficiency en naar minder verkwisting. Ook de reacties van de klanten zouden in de goede richting wijzen, in het afgelopen jaar werden namelijk 6,2 miljoen eenheden verkocht. Dat was acht procent meer dan in 2006.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Volkswagen wil naar topposite klanttevredenheid - Automobielmanagement.nl

Volkswagen wil naar topposite klanttevredenheid

De financiële topman Hans Dieter Pötsch van Volkswagen heeft het personeel van Volkswagen de langetermijndoelen medegedeeld.

De belangrijkste opgave is de verbetering van de productiviteit en de velaging van de kosten. “Tegen 2018 moet het merk Volkswagen op het gebied van klanttevredenheid en werkgeverimago helemaal aan de top staan. Het merk moet bovendien 6,6 miljoen eenheden per jaar verkopen en tot de meest winstgevende autofabrikanten van de wereld behoren”, aldus Pötsch. Momenteel worden dwars door het bedrijf bijeenkomsten georganiseerd om et personeel op de hoogte te brengen. Dat zou van belang zijn want de beste strategie levert niets op als die alleen op papier staat. De stappen die in het afgelopen jaar zijn gezet, zijn door Pötsch als positief beoordeeld. Volkswagen is productiever geworden en ook de kwaliteit is verbeterd, zegt de fabrikant zelf. Met processen van continue verbetering streeft men naar hogere efficiency en naar minder verkwisting. Ook de reacties van de klanten zouden in de goede richting wijzen, in het afgelopen jaar werden namelijk 6,2 miljoen eenheden verkocht. Dat was acht procent meer dan in 2006.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding