Wanneer in China iemand een auto koopt, is de kans groot dat het zijn eerste is. Sterker nog, hij of zij is vaak de eerste in de hele familie die zoiets kan betalen. Vanzelfsprekend gaat daar uitgebreide research aan vooraf. Internet speelt hierbij een steeds belangrijkere rol. Chinese autobezitters schrijven online voornamelijk over hun eigen ervaringen. Het gros van de autosites (zie www.chinacartimes.com) gaat over kleine auto's. BMW en Mercedes mogen dan vaak opscheppen over hun aanwezigheid en verkopen in China maar zulke dure merken komen weinig aan bod in de grote online community's. Er is zelfs een soort agressie tegen dure auto's ontstaan. Op internet circuleert bijvoorbeeld een erg goed bekeken filmpje ( http://nl.youtube.com/watch?v=DfkjP24hRds ) waarin een stuk of twintig leden van een Chinese Mazda-club met hun Mazda6'en een Hummer klemrijden op de snelweg. Ze rekenden buiten het zelfregulerende vermogen van internet. Via hun kentekens waren de daders snel gevonden en hun namen en adressen werden zelfs op het web gezet. (bron: digitalemarketingbureau LaComunidad).