De afzet van de autodivisie groeide met 4,2 procent terwijl de afzet steeg met 6,5 procent. Hier is een negatieve invloed merkbaar van de ongunstige valutakoersen. In Europa daalde de totaalmarkt met twee procent maar Renault wist de schade te beperken tot -0,2 procent dankzij introducties van de Clio Estate, Grand Modus, New Kangoo en Kangoo bestelauto.  Verder deed de Franse fabrikant goede zaken in Brazilië (ruim 70 procent hogere verkopen), Rusland en Algerije, alle landen waar de Logan een succesnummer is.     Het merk verkocht naar eigen opgave ruim dertigduizend nieuwe Laguna’s en 36,5 duizend nieuwe Twingo’s.  Vooral het dochtermerk Dacia zorgt voor goede cijfers met een verkoopgroei van ruim zeventig procent.   Renault blijft zijn productoffensief voortzetten met de lanceringen van de Koleos in Europea en in het tweede kwartaal de nieuwe Mégane, Laguna Coupé en Kangoo Compact. Het merk zal zich blijven focussen op het in de hand houden van de kosten en het behalen van zijn winstdoelstellingen.     De situatie van Renault in Nederland is behoorlijk minder dan in het eerste kwartaal van 2007. Renault heeft bij de personenauto’s een marktaandeel van 6,7 procent, dat was 7,2 procent. Bij de bestelauto’s ging het marktaandeel omhoog van Renault 10,7 procent naar 11,5 procent, dankzij de Trafic.