Opel bezorgd om gezicht en imago

De raad van commissarissen van Opel AG zou zich zorgen maken over het merkimago en over de ondernemingsstrategie.

Opel zou ‘geen gezicht’ hebben en het imago zou onduidelijk en verwaterd zijn. Dat schrijft het wetenschappelijke tijdschrift ‘Capital’ die zich daarvoor baseert op vertrouwelijke informatie van iemand van de kant van de werknemers uit de raad van toezicht. In die ‘Aufsichtsrat’ van een Duitse onderneming zijn ook de werknemers vertegenwoordigd.   Het marktaandeel van Opel in Duitsland is gedaald van zeventien procent in 1995 tot negen procent vorig jaar en dat wordt als dramatisch gekwalificeerd. Opel wilde geen commentaar geven op het bericht. In de komende weken wordt een nieuwe strategie bekendgemaakt. Het is de bedoeling dat die strategie ervoor zorgt dat het Duitse marktaandeel van Opel binnen korte tijd weer boven de tien procent komt. Men heeft daarbij de hoop gevestigd op de nieuwe Insignia die in de herfst de Vectra opvolgt. Opel wil er volgend jaar vijftigduizend verkopen.   In Nederland is Opel na ruim dertig jaar al een tijdje geen nummer één meer. Die plaats is afgestaan aan Volkswagen. Op dit moment staat Opel zelfs op vierde plaats na VW, Peugeot en Ford, met een marktaandeel van acht procent. Vorig jaar om deze tijd was dat bijna negen procent.   

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Opel bezorgd om gezicht en imago - Automobielmanagement.nl

Opel bezorgd om gezicht en imago

De raad van commissarissen van Opel AG zou zich zorgen maken over het merkimago en over de ondernemingsstrategie.

Opel zou ‘geen gezicht’ hebben en het imago zou onduidelijk en verwaterd zijn. Dat schrijft het wetenschappelijke tijdschrift ‘Capital’ die zich daarvoor baseert op vertrouwelijke informatie van iemand van de kant van de werknemers uit de raad van toezicht. In die ‘Aufsichtsrat’ van een Duitse onderneming zijn ook de werknemers vertegenwoordigd.   Het marktaandeel van Opel in Duitsland is gedaald van zeventien procent in 1995 tot negen procent vorig jaar en dat wordt als dramatisch gekwalificeerd. Opel wilde geen commentaar geven op het bericht. In de komende weken wordt een nieuwe strategie bekendgemaakt. Het is de bedoeling dat die strategie ervoor zorgt dat het Duitse marktaandeel van Opel binnen korte tijd weer boven de tien procent komt. Men heeft daarbij de hoop gevestigd op de nieuwe Insignia die in de herfst de Vectra opvolgt. Opel wil er volgend jaar vijftigduizend verkopen.   In Nederland is Opel na ruim dertig jaar al een tijdje geen nummer één meer. Die plaats is afgestaan aan Volkswagen. Op dit moment staat Opel zelfs op vierde plaats na VW, Peugeot en Ford, met een marktaandeel van acht procent. Vorig jaar om deze tijd was dat bijna negen procent.   

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding