GM moet Saab en Pontiac opheffen

Chrysler moet verdwijnen. GM moet Saab opheffen en meteen Pontiac ook maar, zoals General Motors enkele jaren geleden al een punt zette achter de geschiedenis van Oldsmobile.

Buick moet GM naar China verhuizen, waar dat merk tenminste nog enig cachet heeft. En Ford moet af van Mercury. Ziedaar het reddingsplan voor de Amerikaanse auto-industrie van Condé Nast Portfolio. Portfolio is een gerenommeerd Amerikaans maandblad dat nog het best kan worden beschreven als huwelijk van een degelijk economisch tijdschrift en Vanity Fair.

Deze maand brengt het blad een analyse van de Amerikaanse automobielindustrie. Die bevindt zich sinds de eeuwwisseling in een neerwaartse spiraal: in 2000 werden er nog 17,4 miljoen auto’s verkocht, dit jaar stevent de autoverkoop af op minder dan 15 miljoen.

De laatste acht jaar hebben de drie grote Amerikaanse fabrikanten samen bijna driehonderdduizend werknemers ontslagen. De afgelopen drie jaar hebben ze collectief meer dan 67 miljard dollar verlies geleden.

Ook Portfolio vindt dat Hummer dringend moet worden verkocht vanwege tanend succes. Chrysler, de zwakste van de voormalige Big Three, dient alles op Dodge en Jeep te zetten, en zich voor te bereiden op een verkoop aan een buitenlands merk, misschien Nissan. Voor het automerk Chrysler zelf ziet Portfolio geen toekomst. (via Weekend.be)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

GM moet Saab en Pontiac opheffen - Automobielmanagement.nl

GM moet Saab en Pontiac opheffen

Chrysler moet verdwijnen. GM moet Saab opheffen en meteen Pontiac ook maar, zoals General Motors enkele jaren geleden al een punt zette achter de geschiedenis van Oldsmobile.

Buick moet GM naar China verhuizen, waar dat merk tenminste nog enig cachet heeft. En Ford moet af van Mercury. Ziedaar het reddingsplan voor de Amerikaanse auto-industrie van Condé Nast Portfolio. Portfolio is een gerenommeerd Amerikaans maandblad dat nog het best kan worden beschreven als huwelijk van een degelijk economisch tijdschrift en Vanity Fair.

Deze maand brengt het blad een analyse van de Amerikaanse automobielindustrie. Die bevindt zich sinds de eeuwwisseling in een neerwaartse spiraal: in 2000 werden er nog 17,4 miljoen auto’s verkocht, dit jaar stevent de autoverkoop af op minder dan 15 miljoen.

De laatste acht jaar hebben de drie grote Amerikaanse fabrikanten samen bijna driehonderdduizend werknemers ontslagen. De afgelopen drie jaar hebben ze collectief meer dan 67 miljard dollar verlies geleden.

Ook Portfolio vindt dat Hummer dringend moet worden verkocht vanwege tanend succes. Chrysler, de zwakste van de voormalige Big Three, dient alles op Dodge en Jeep te zetten, en zich voor te bereiden op een verkoop aan een buitenlands merk, misschien Nissan. Voor het automerk Chrysler zelf ziet Portfolio geen toekomst. (via Weekend.be)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding