General Motors ontkent dat het meer merken wil afstoten

Een woordvoerder van GM heeft ontkend dat de fabrikant bekijkt of het meer merken dan Hummer wil afstoten. Dat werd gesuggereerd in The Wall Street Journal.

Dat bericht van The Wall Street Journal is gisteren (7 juni) op deze website gepubliceerd. Nog dezelfde dag heeft woordvoerder Tony Cervone van GM in een e-mail aan het Amerikaanse vakblad Automotive News gemeld dat ‘geen ander GM-merk dan Hummer strategisch geëvalueerd wordt’.

 

GM heeft acht merken maar veel ervan hebben problemen met de verkoop, bijvoorbeeld Buick (foto), Saturn en Saab. GM heeft Hummer al in de verkoop gezet en het Indiase Mahindra & Mahindra zou bij de geïnteresseerden zitten. GM heeft de laatste jaren enorme verliezen geboekt en diverse managers zouden vraagtekens hebben bij het brede merkenportfolio, alleen topman Wagoner zou eraan willen vasthouden.

 

GM wordt net als andere autofabrikanten zwaar getroffen door hoge prijzen van olie en grondstoffen. Bovendien is er in Amerika de krediet- en huizencrisis. GM zou bijna tien miljard euro (vijftien miljard dollar) moeten ophalen om de liquiditeit op peil te houden. Volgens de zakenbank Merrill Lynch zou een bankroet niet eens zijn uitgesloten als de autoverkopen in de VS zo slecht blijven.

 

     

  

General Motors ontkent dat het meer merken wil afstoten - Automobielmanagement.nl

General Motors ontkent dat het meer merken wil afstoten

Een woordvoerder van GM heeft ontkend dat de fabrikant bekijkt of het meer merken dan Hummer wil afstoten. Dat werd gesuggereerd in The Wall Street Journal.

Dat bericht van The Wall Street Journal is gisteren (7 juni) op deze website gepubliceerd. Nog dezelfde dag heeft woordvoerder Tony Cervone van GM in een e-mail aan het Amerikaanse vakblad Automotive News gemeld dat ‘geen ander GM-merk dan Hummer strategisch geëvalueerd wordt’.

 

GM heeft acht merken maar veel ervan hebben problemen met de verkoop, bijvoorbeeld Buick (foto), Saturn en Saab. GM heeft Hummer al in de verkoop gezet en het Indiase Mahindra & Mahindra zou bij de geïnteresseerden zitten. GM heeft de laatste jaren enorme verliezen geboekt en diverse managers zouden vraagtekens hebben bij het brede merkenportfolio, alleen topman Wagoner zou eraan willen vasthouden.

 

GM wordt net als andere autofabrikanten zwaar getroffen door hoge prijzen van olie en grondstoffen. Bovendien is er in Amerika de krediet- en huizencrisis. GM zou bijna tien miljard euro (vijftien miljard dollar) moeten ophalen om de liquiditeit op peil te houden. Volgens de zakenbank Merrill Lynch zou een bankroet niet eens zijn uitgesloten als de autoverkopen in de VS zo slecht blijven.