BMW zoekt met name samenwerking op het gebied van componenten voor een grotere versie van de Mini. De componenten zou Fiat gaan gebruiken voor een toekomstige kleine Alfa. "We richten ons niet op specifieke componenten," zei BMW-woordvoerder Dirk Arnold desgevraagd, "maar we bekijken echt van alles." Op de vraag of BMW misschien ook interesse heeft in de nieuwe tweecilinder motoren die Fiat momenteel ontwikkelt, antwoordde hij ontkennend. "We hebben al een alliantie voor kleine motoren met PSA en daar zijn we content mee."

Evenmin zal BMW onderdelen van Fiat willen gebruiken voor een kleine BMW die op stapel staat. Het ‘geheime’ project voor die auto wordt in de wandelgangen aangeduid met de letter ‘i’ . Dat leidde in de Duitse pers al tot speculaties over de naam: mogelijk zou de nieuweling Isetta gaan heten. "No way",  was het stellige antwoord van Arnold. "Wij zijn nog niet zo ver dat er al iets is bepaald. Eerst moeten we een concept vinden dat hoort bij BMW of Mini.  Het is niet ondenkbaar dat het een nieuwe divisie wordt."

Intussen richt BMW zijn pijlen op elektrische aandrijving. De Duitsers hebben dat tot kort geleden altijd afgewezen met de mededeling dat zij zuinige benzine- en dieselmotoren hebben. Dr. Klaus Dräger, lid van de raad van bestuur voor Research & Development stelde eerder in een interview met AM dat de brandstofcel op lange termijn de oplossing zal zijn.

Arnold: "Nu de wereld in rap tempo aan het veranderen is, zouden we wel gek zijn als we niet naar elektrische aandrijving kijken. Het is een tussenoplossing maar iedereen is er mee bezig en als wij dat niet doen, missen we de boot."

Misschien moet de wereld rekening houden met de komst van een elektrische ‘i’.