James Press is duidelijk in zijn boodschap. "Geen overproductie meer. De economische tijden zijn hard. In Amerika zijn de mensen angstig om te kopen. De brandstof is voor Amerikaanse begrippen ongehoord duur. Daar krijgen we klappen door, ongetwijfeld. Maar we zijn er wel als beste op voorbereid. We hebben hele korte lijnen naar onze eigenaren. Productiefaciliteiten zijn gesloten, andere gemoderniseerd. We liggen goed op koers ten aanzien van de beoogde resultaten."

De Engelsman Michael Manley rekent uit dat de export naar Europa momenteel tien procent is. Voor 2008 staan 125 duizend Chryslers op de kade voor Europa. Alle snelle productieaanpassingen om overcapaciteit te voorkomen ten spijt lijkt het erop dat er twintigduizend terug naar de parkeerplaatsen terug moeten. "Nee, we gaan ook met de lage Amerikaanse dollar niet prijsstunten. We willen continuïteit en in vergelijking met de concurrentie onze prijzen bepalen. Langetermijnpolitiek is wat we zoeken."

Voor de toekomst staan verschillende nieuwe modellen op stapel. Veel fiducie heeft Chrysler in de samenwerking met Nissan. "We komen met een Chrysler in het B-segment. Goed voor onze dealers, die ook zoeken naar volume. Tevens komen er door deze samenwerking nog veel meer kansen. We zullen zeker nog putten uit de dieselmotoren van Nissan" (lees: Renault, red).

Maar alles vanaf 2010. Komend jaar is er weinig tot geen nieuws voor de dealers. "Eerst het zuur, dan het zoet," aldus een enthousiast Amerikaans team.