Daimler wil minder betalen voor Kamaz

De onderhandelingen over het instappen van Daimler in de Russische truckfabrikant Kamaz lopen nog stroef. De Duitsers zouden duidelijk minder geld willen betalen voor 42 procent van de aandelen Kamaz.

Het gaat om de aandelen die nu nog in het bezit zijn van de Russische investeringsmaatschappij Troika Dialog, zo meldt het tijdschrift Wedomosti uit Moskou. Volgens auto motor und sport meldt een woordvoerder van Daimler uit Stuttgart dat Daimler nu onderzoekt of het bedrijf zal instappen bij Kamaz of dat het zelf een fabriek voor vrachtwagens gaat bouwen in Rusland. Eind juli heeft Daimler gezegd dat er voor het eind van dit jaar een beslissing zal vallen.

 

Bij de gesprekken in juli hebben Daimler en Kamaz gezegd het eens zijn over een bedrag van twee miljard dollar (1,4 miljard euro) maar toen lag de beurswaarde van Kamaz nog op een niveau van 3,9 miljard dollar. Maar door het instorten van de Russische beurs zouden de aandelen nu nog maar een waarde vertegenwoordigen van 1,8 miljard dollar. En Russiche analisten waarderen het aandelenpakket nu dus op 740 miljoen dollar, zo schrijft Wedomosti.

Troika Dialog en Kamaz willen niet reageren.

 

Kamaz zegt zelf de grootste truckfabrikant van Rusland te zijn en wereldwijd staat het op plaats elf. Er werken ongeveer 59 duizend medewerkers en de productiecapaciteit is 71 duizend vrachtwagens, zestigduizend motoren en vijftienhonderd bussen.  

 

Daimler wil minder betalen voor Kamaz - Automobielmanagement.nl

Daimler wil minder betalen voor Kamaz

De onderhandelingen over het instappen van Daimler in de Russische truckfabrikant Kamaz lopen nog stroef. De Duitsers zouden duidelijk minder geld willen betalen voor 42 procent van de aandelen Kamaz.

Het gaat om de aandelen die nu nog in het bezit zijn van de Russische investeringsmaatschappij Troika Dialog, zo meldt het tijdschrift Wedomosti uit Moskou. Volgens auto motor und sport meldt een woordvoerder van Daimler uit Stuttgart dat Daimler nu onderzoekt of het bedrijf zal instappen bij Kamaz of dat het zelf een fabriek voor vrachtwagens gaat bouwen in Rusland. Eind juli heeft Daimler gezegd dat er voor het eind van dit jaar een beslissing zal vallen.

 

Bij de gesprekken in juli hebben Daimler en Kamaz gezegd het eens zijn over een bedrag van twee miljard dollar (1,4 miljard euro) maar toen lag de beurswaarde van Kamaz nog op een niveau van 3,9 miljard dollar. Maar door het instorten van de Russische beurs zouden de aandelen nu nog maar een waarde vertegenwoordigen van 1,8 miljard dollar. En Russiche analisten waarderen het aandelenpakket nu dus op 740 miljoen dollar, zo schrijft Wedomosti.

Troika Dialog en Kamaz willen niet reageren.

 

Kamaz zegt zelf de grootste truckfabrikant van Rusland te zijn en wereldwijd staat het op plaats elf. Er werken ongeveer 59 duizend medewerkers en de productiecapaciteit is 71 duizend vrachtwagens, zestigduizend motoren en vijftienhonderd bussen.