Audi schiet netwerk te hulp om kredietcrisis te doorstaan

Audi heeft een hulpprogramma opgezet waarbij het zijn netwerk te hulp schiet om de kredietcrisis te doorstaan. Er is bijvoorbeeld een restwaardeprogramma opgezet.

Dit meldt auto motor und sport na een gesprek met Jörg Felske, verkoopdirecteur van Audi Duitsland. Audi heeft een restwaardemodel ingevoerd, waarbij het risico op de restwaarde van leasewagens wordt verdeeld tussen de fabrikant, diens bank en de dealers. De dealer loopt dus niet meer alléén een risico wanneer een auto aan het einde van zijn leasecontract niet meer tegen de verwachte restwaarde kan worden verkocht.
Begin dit jaar had Audi al maatregelen genomen die nu nog worden versterkt. Zo zal Audi op eigen kosten en risico de dealers jonge occasions ter beschikking voor de verkoop. Sedert november kunnen dealers bovendien nieuwe auto’s van de fabrikant afnemen, maar zij hoeven ze pas over vijf maanden te betalen, terwijl de middelen ter ondersteuning van het bestellen van demonstratiewagens worden verdubbeld.
Verder wordt het servicenet geconsolideerd. In de loop van het jaar is een schikking getroffen met 350 servicebedrijven. Audi heeft daarbij bijvoorbeeld afgesproken onderdelen terug te kopen.
Zie ook: Audi wil wel gebruikmaken van staatshulp
Intussen heeft Audi op een bijeenkomst van de wetenschapspersclub in München gezegd serieus na te denken over kleinere motoren en kleinere auto’s. Zo is het niet ondenkbaar, volgens topman Rupert Stadler, dat er bij voorbeeld een kleinere variant dan de Q5 zal komen."Of een broertje van de Q5. We moeten gewoon een tandje terugschakelen." Ook komt de A2 terug, maar die zal volgens ingewijden die niet meer zo’n extreme vormgeving hebben als de originele die in 2005 uit productie ging. Wel zal worden vastgehouden aan de lichte bouw van aluminium.

 

Audi schiet netwerk te hulp om kredietcrisis te doorstaan - Automobielmanagement.nl

Audi schiet netwerk te hulp om kredietcrisis te doorstaan

Audi heeft een hulpprogramma opgezet waarbij het zijn netwerk te hulp schiet om de kredietcrisis te doorstaan. Er is bijvoorbeeld een restwaardeprogramma opgezet.

Dit meldt auto motor und sport na een gesprek met Jörg Felske, verkoopdirecteur van Audi Duitsland. Audi heeft een restwaardemodel ingevoerd, waarbij het risico op de restwaarde van leasewagens wordt verdeeld tussen de fabrikant, diens bank en de dealers. De dealer loopt dus niet meer alléén een risico wanneer een auto aan het einde van zijn leasecontract niet meer tegen de verwachte restwaarde kan worden verkocht.
Begin dit jaar had Audi al maatregelen genomen die nu nog worden versterkt. Zo zal Audi op eigen kosten en risico de dealers jonge occasions ter beschikking voor de verkoop. Sedert november kunnen dealers bovendien nieuwe auto’s van de fabrikant afnemen, maar zij hoeven ze pas over vijf maanden te betalen, terwijl de middelen ter ondersteuning van het bestellen van demonstratiewagens worden verdubbeld.
Verder wordt het servicenet geconsolideerd. In de loop van het jaar is een schikking getroffen met 350 servicebedrijven. Audi heeft daarbij bijvoorbeeld afgesproken onderdelen terug te kopen.
Zie ook: Audi wil wel gebruikmaken van staatshulp
Intussen heeft Audi op een bijeenkomst van de wetenschapspersclub in München gezegd serieus na te denken over kleinere motoren en kleinere auto’s. Zo is het niet ondenkbaar, volgens topman Rupert Stadler, dat er bij voorbeeld een kleinere variant dan de Q5 zal komen."Of een broertje van de Q5. We moeten gewoon een tandje terugschakelen." Ook komt de A2 terug, maar die zal volgens ingewijden die niet meer zo’n extreme vormgeving hebben als de originele die in 2005 uit productie ging. Wel zal worden vastgehouden aan de lichte bouw van aluminium.