De gesprekken met hoge ambtenaren van het Witte Huis en van het ministerie van financiën.

Het zijn de eerste persoonlijke ontmoetingen sinds vorige week toen de autofabrikanten hun herstructureringsplannen hebben aangeboden. Het Witte Huis heeft altijd gezegd dat men de autoindustrie overeind wil houden maar houdt evenzogoed ook nog steeds de mogelijkheid open van Chapter 11, de Amerikaanse vorm van uitstel van betaling. De vergaderingen zullen naar verwachting vooral gaan over de voorgestelde herstructureringsmaatregelen van de fabrikanten, zo meldt Financial Times. Herstructurering is een voorwaarde om überhaupt in aanmerking te komen voor de 17,4 miljard dollar aan steun dioe hen in december is toegezegd. Als er niet snel aanvullende hulp komt, zullen GM en Chrysler binnen enkele weken faillissement moeten aanvragen, zo hebben zij zelf verklaard.
GM heeft gezegd dat in maart twee miljard dollar nodig is en 2,6 miljard in april, nog bovenop de 13,4 miljard die GM al heeft ontvangen. Chrysler zegt nog eens vijf miljard dollar nodig te hebben bovenop de vier miljard die het al eerder kreeg.