De Chinese Brilliance BS4 Wagon, nu te zien in Genève, is getekend door Pininfarina. Hij is een beetje Renault Laguna-achtig of Ford Mondeo-achtig en Brilliance werkt met BMW samen. HSO Motors Europe, de Duitsers die Brilliance naar Europa haalden, denken de BS4 al deze zomer te kunnen leveren, voor een prijs van 18 tot 19 mille. Veel auto voor weinig geld, maar iedereen herinnert zich natuurlijk dat andere Brilliance-model, de BS6 (foto), die er ook zo goed uitzag en een rijdende doodskist bleek.
Maar volgens Hans-Ulrich Sachs van HSO hebben de Chinezen reuzenstappen gemaakt wat betreft kwaliteit en veiligheid van hun producten.  "Ik zie elke maand de kwaliteit toenemen en hoe mijn partners in China dichterbij de Europese markt en de Europese eisen komen," aldus de 56-jarige veteraan die eerder Koreaanse merken naar Europa haalde toen die nog onbekend waren (in zakenmagazine FEM).
Maar in Nederland moeten we nog minimaal wachten tot eind 2010 op de BS4. Importeur voor de Benelux is namelijk Karel Cardoen en hij laat desgevraagd weten dat hij voorlopig nog druk is met de BS6-affaire. Cardoen zette de wagen in zijn supermarkten, maar haalde ze net zo snel weer uit de handel toen botsproeven uitwezen dat de auto’s niet heel veilig waren. "We  zijn nog in discussie met HSO over ons contract en de destijds geleverde BS6. Zolang we daar geen akkoord over hebben, zullen er geen BS4’s verkocht worden in de Benelux. Het ziet er niet naar uit dat dit akkoord er dit jaar komt. Als we tot een akkoord komen en als de kwaliteit van de BS4 op een voldoende hoog niveau ligt, zullen wij ten vroegste tegen het najaar van 2010 terug op de Benelux-markt kunnen komen". aldus Cardoen tegen FEM.

Intussen denkt HSO dit jaar zesduizend auto’s af te zetten in Europa, in plaats van de eerder verwachte tienduizend. Volgend jaar wordt dat aantal wel ruimschoots gehaald. Autokopers letten wel degelijk op de prijzen maar de stormloop op Chinese merken bleef tot nu toe uit.