De deadline verloopt op 30 april en de overheid heeft Chrysler deze week zes miljard dollar toegezegd bovenop de vier miljard als Chrysler de deal met Fiat rondmaakt voor de deadline verstrijkt. Het ministerie heeft intussen een overeenkomst met betrekking tot de  pensioenen en ziektekosten voor gepensioneerden, die daarmee zeker worden gesteld ingeval van een faillissement. Fiat kan gebruik maken van de situatie door de deal met Chrysler af te ronden wanneer het onder Chapter 11 valt. Fiat-baas Sergio Marchionne heeft intussen in Washington laten weten dat hij ook een oogje heeft op Opel, ondanks het feit dat Fiat het eerste kwartaal 410 miljoen euro verlies heeft gemaakt. Hij zou met de uitspraak druk op Chrysler willen uitoefenen om de deal rond te maken. 

Hoewel Chysler uit Chapter 11 kan komen, blijft het risico voor een faillissement aanwezig. Het is bekend dat kopers met een wijde boog op het merk heen gaan – zoals op dit moment nu ook met Opel gebeurt. Een faillissement betekent ook exit voor de aandeelhouder Cerberus Capital Management dat Chrysler in 2007 van Daimler kocht.