De organisatie is meer gericht op de gebieden waar groeimogelijkheden zijn, met name op markten buiten Europa: Latijns-Amerika, China, Rusland en Azië. Peugeot gaat zijn ‘commerciële aanwezigheid’ in die gebieden vergroten. Voortaan worden marketing en communicatie samengevoegd tot een nieuwe divisie die in het bijzonder verantwoordelijk is voor imago, positionering, productintroducties, publiciteit en communicatie van het merk Peugeot. Als nieuwe baas van deze divisie is Xavier Peugeot (45) benoemd, hij werd in 2005 nog directeur van de Nederlandse importvestiging en is sinds 2007 verantwoordelijk geweest voor de kleine auto’s binnen de productdivisie van Peugeot.

 

De groep directeuren die nu rapporteert aan Jean-Marc Gales bestaat uit de volgende mensen:

Frankrijk: Christophe Bergerand (46)

Duitsland: Olivier Dardart (50)

Marketing en Communicatie: Xavier Peugeot (45)

Zakelijke markt: Marcel de Rycker (47)

Gebruikte auto’s: Olivier Quilichini (39)

 

Verder is Nicolas Wertans (41), assistent van de directeur-generaal, direct verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het netwerk en voor de activiteiten in Spanje, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de overige Europese markten, Rusland, Iran, Turkije, Latijns-Amerika, markten in het Midden-Oosten, Afrika, en de delen van Azië in en rond de Grote Oceaan.