Chinezen willen groter worden dan Toyota

De Chinese autobouwer BYD (Build Your Dreams) wil ‘s werelds grootste worden – groter dan Toyota.

Het concern neemt er de tijd voor: in het jaar 2025 wil BYD deze droom verwezenlijkt hebben. "Het is het langetermijndoel van ons bedrijf om in 2015 de nummer één van China te worden en om tegen 2025 ’s werelds grootste autobouwer te worden", aldus  citeert persbureau AP de verkoopdirecteur van BYD, Jasmine Huang. De groei moet vooral komen door buitenlandse vraag; tot op heden is de afzet vooral afkomstig van klanten in eigen land. Met name Azië maar ook de VS en Europa zijn de gehoopte groeimarkten om te komen tot tien miljoen stuks in 2025.

BYD lijkt het tij mee te hebben, want het is van oudsher een producent van batterijen. Gingen die vroeger onder meer in mobieltjes, tegenwoordig maakt het bedrijf accu’s voor de elektrische auto. Nog dit jaar wil BYD een tweede eigen hybride op de markt brengen. Vorig jaar lanceerde het merk zijn eerste hybride model.

Reacties

tav DE REDACTIE/ NIET VOOR PUBLICATIE
Goedemiddag,

Wij zijn in oa NL de importeur voor BYD. Het logo dat u gebruikt is het oude logo en wordt niet meer toegepast. Als u wenst kan ik u het huidige JPG sturen. Met vriendelijke groet, Pieter Gabriëls. AutoBinck Holding NV

Geplaatst door: Pieter Gabriëls op
Chinezen willen groter worden dan Toyota - Automobielmanagement.nl

Chinezen willen groter worden dan Toyota

De Chinese autobouwer BYD (Build Your Dreams) wil ‘s werelds grootste worden – groter dan Toyota.

Het concern neemt er de tijd voor: in het jaar 2025 wil BYD deze droom verwezenlijkt hebben. "Het is het langetermijndoel van ons bedrijf om in 2015 de nummer één van China te worden en om tegen 2025 ’s werelds grootste autobouwer te worden", aldus  citeert persbureau AP de verkoopdirecteur van BYD, Jasmine Huang. De groei moet vooral komen door buitenlandse vraag; tot op heden is de afzet vooral afkomstig van klanten in eigen land. Met name Azië maar ook de VS en Europa zijn de gehoopte groeimarkten om te komen tot tien miljoen stuks in 2025.

BYD lijkt het tij mee te hebben, want het is van oudsher een producent van batterijen. Gingen die vroeger onder meer in mobieltjes, tegenwoordig maakt het bedrijf accu’s voor de elektrische auto. Nog dit jaar wil BYD een tweede eigen hybride op de markt brengen. Vorig jaar lanceerde het merk zijn eerste hybride model.

Reacties

tav DE REDACTIE/ NIET VOOR PUBLICATIE
Goedemiddag,

Wij zijn in oa NL de importeur voor BYD. Het logo dat u gebruikt is het oude logo en wordt niet meer toegepast. Als u wenst kan ik u het huidige JPG sturen. Met vriendelijke groet, Pieter Gabriëls. AutoBinck Holding NV

Geplaatst door: Pieter Gabriëls op