De Amerikaanse verkopen van GM zijn met 45 procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode van 2008, terwijl de dalingen bij de vier ‘melaatse’ merken (Pontiac, Saturn, Saab en Hummer) nog veel groter is. Het marktaandeel van GM is inmiddels gedaald tot 19 procent. Wereldwijd hield GM stand op een marktaandeel van 11,9 procent.
Het herstelplan van GM gaat ervan uit dat dit jaar in de VS 10,5 miljoen auto’s worden verkocht en dat het zal toenemen tot 11,5 tot 12,0 miljoen eenheden in 2010. In de eerste negen maanden van dit jaar zijn de verkoopcijfers zodanig dat men uit kan gaan van een jaarresultaat van 10,2 miljoen eenheden maar dat resultaat is voor een groot deel beïnvloed door het sloopprogramma cash-for-clunkers. GM probeert ondertussen de aandacht van het publiek af te leiden van het imago van GM en meer te verplaatsen naar de vier resterende merken: Chevrolet, Buick, GMC en Cadillac.

Sinds het einde van vorig jaar is het fabriekspersoneel van GM gedaald van 62 duizend naar 49 duizend. Bij de witte boorden nam het bestand af van bijna dertigduizend naar 24 duizend en zal dit jaar vermoedelijk met nog duizend personen afnemen.