De directie van de fabriek verzekert echter dat de sanering geen gevolgen zal hebben voor de werkgelegenheid in SevelNord. De Ulysse en Phedra maken slechts 20 procent van de MPV productie in de faciliteit uit (de Citroen C8 en de Peugeot 807 nemen de rest voor hun rekening) en als ook de bedrijfswagenproductie in SevelNord wordt meegerekend, dan gaat het om een productieaandeel van slechts 6 procent voor de Italiaanse MPV modellen.

De beslissing is een gevolg van het feit dat Fiat zijn dochter Lancia in de toekomst wil gaan koppelen aan het merk Chrysler, en ook diens Grand Voyager wil overnemen

Voor de samenwerking op het gebied van bedrijfswagens tussen Fiat en PSA heeft dit besluit ook geen gevolgen. Fiat en PSA hebben 2 zogeheten Sevel fabrieken. De samenwerking gaat terug tot de jaren zeventig. In SevelNord worden de compacte bedrijfswagens Citroen Jumpy, Fiat Scudo en Peugeot Expert gebouwd, samen met (sinds 1994) de bovengenoemde MPV modellen. In SevelSud lopen de Jumper, Ducato en Boxer. [Autointernationaal]